lørdag 2. januar 2010

Nyttår, 1. og 2. Januar

Det ble visst ingen oppdateringer i går. Men jeg kan jo begynne med hvordan vi feiret nyttår her i Spania. Egentlig så skal man jo spise 12 druer de 12 siste sekundene av det gamle året, men så hadde Ana uheldigvis glemt å kjøpe druer, så da fikk jeg ikke prøvd ut den skikken. Men Hannah og jeg har bestemt oss for å kjøpe druer bare for å prøve å spise 12 druer på 12 sekunder. Det skal visstnok være veldig vanskelig.
I mangel på druer skulle vi heller drikke 12 slurker champagne de 12 siste sekundene. Så da gjorde vi det. Ikke helt lett det heller må jeg si.

Før klokka var 12 spiste vi middag alle sammen, men det var vel egentlig ikke noe veldig spessielt. Ingen som pyntet seg eller noe. Og klokka 12 var det heller ingen raketter. Derfor tenkte jo jeg at da var kanskje ikke nyttårsaften så stort her likevel. Så da jeg skulle møte vennene mine halv 1 på natta gadd jeg ikke pynte meg noe særlig. Jeg endte opp wildly underdressed!De andre jentene hadde på seg kjoler og høre heler alle sammen.  Men men, gjort er gjort og spist er spist. Vi hadde det veldig koslig uansett.

1.Januar sov jeg egentlig mesteparten av dagen. Fant ingen grunn til å stå opp kjempetidlig for ingen butikker eller noen ting er åpent. Derfor var jeg vel egentlig nesten i senga hele dagen og så på filmer, Gossip Girl, facebook, aviser, leste spanske bøker osv. Så på film med Ana og Louisa (bestemor) også. King Arthur tror jeg det var. Ana var veldig imo\ponert over at jeg forsto hva de sa og greide å henge med i filmen. Begynner å få dreisen på dette her altså!

Og i dag har jeg også sovet lenge. Men det var vel mest fordi jeg ikke ville stå opp og hilse på en hel haug med folk jeg ikke kjenner, når jeg ikke har sminke på, ikke pusset tenna, dusja eller ordnet håret. Familien min har det med å invitere folk (eller folk inviterer seg selv) veldig tidlig. Jeg synes at å komme på besøk til noen klokken 11 er ganske tidlig i en ferie. Da har ikke jeg rukket å stå opp enda i hvertfall. Derfor ventet jeg heller til de hadde gått. Kanskje ikke det mest høflige, men tro meg, det var av hensyn til dem.

Nå har jeg vært og kjøpt badehette, så etterpå skal jeg til svømmehallen igjen. Dessuten har Ana sagt at hun skal finne en fysioterapeut til meg, som kan se på kneet mitt og muligens gi meg klarsignal til å begynne med håndball igjen. Så nå får vi se da. Kanskje det blir håndball i Spania likevel? hadde vært veldig morro i hvertfall. Nå er det over et år siden jeg sist spilte håndball, og det er veldig savnet merker jeg. 


4 kommentarer:

  1. Du trenger jo ikke å pynte deg hele tiden da Runa ;) Du er veldig naturlig vakker :D <3

    Jesper

    SvarSlett
  2. Jeg pynter meg ikke hele tiden da, men det var jo nyttårsaften ;) Du er gutt, du kan bare stå opp om morgenen og være kjekk, det kan ikke jeg. Hehe <3

    SvarSlett
  3. Håper det blir håndball for deg i Spania :D
    klem Marte <3

    SvarSlett
  4. Håper jeg også Marte! :D Klem <3

    SvarSlett