søndag 17. januar 2010

Snart går jeg på veggen

Huff. Det blir litt sykeblogg på meg og. Cathrine i Madrid er jo også syk om dagen. Håper hun blir bedre snart i hvertfall!

Jeg har vært syk helt siden fredag og føler meg i grunn ikke særlig pigg i dag heller. Men det er ikke bare det at jeg føler meg dårlig. Jeg er så rastløs samtidig. Har en skikkelig uro inni meg som jeg ikke kan forklare hva kommer av. Jeg klarer ikke sette meg ned med lekser heller, selv om jeg har et berg jeg skulle ha gjort for lenge siden. Om dagen føles det litt som jeg går rundt og teller dager bare.Jeg har det veldig bra, det er ikke det, men jeg føler at dagene blir så meningsløse her nede. Jeg får ikke gjort noen ting. Så derfor teller jeg litt dager, sjekker kalender og ser hvor lenge det er til jeg skal hjem, eller til familie kommer på besøk.

Men, i morgen skal jeg til både lege og fysioterapeut. Så da blir det kanskje fart på sakene? Om jeg får klarsignal fra fysioterapeut om at kneet er godt nok til å spille håndball på skal jeg begynne fortere enn noen klarer si ball. Jeg kjeder meg i hjel her. En liten anbefaling til dere som skal på utveksling nesteår. Begynn med en lagidrett. Da blir dere kjent med folk også utenfor skolen, dere får trent (og går forhåpentligvis ikke så mye opp i vekt), og dere slipper kjede livet av dere. Spanjoler er ikke med hverandre i ukedagene, for da studerer de. Jeg er vandt med å være sammen med venner og kjæreste hver eneste dag hele uka, og utenom det har jeg familie og hund rundt meg. Er det rart jeg synes det blir litt stille rundt her eller? Jeg må bare komme igang med noe. Jeg går på veggen snart. Rommet mitt her har ikke så fine gardiner at jeg klarer sitte å stirre på dem i flere uker i strekk.

Bare se på alle innleggene jeg har skrevet etter at jeg kom hjem fra Pyreneene. Har det skjedd mye spennende? Bortsett fra at jeg har byttet familie har det ikke skjedd stort. Og bytting av familie var jo mot min vilje til og med. Så det teller ikke. Men, igjen, jeg har det veldig bra, jeg bare kjeder livet av meg her. Bokstavelig talt.


9 kommentarer:

  1. Ikke bra! Det er såå kjedelig å kjede seg!
    Håper du kan begynne å spille håndball igjen då :)

    SvarSlett
  2. uff, skjønner hva du mener! Jeg fikk jo endelig Sophie tilbake da, meeeen så orker jeg jo ikke gjøre annet enn å sove uansett, hehe! Håper virkelig kneet ditt holder så du kan få spilt litt balonmano!
    Klemmer <3
    ps. har du ikke et bilde av de gardinene da?? hehe :D

    SvarSlett
  3. Anniken: I would know! Dødskjedelig. Har som mål å "aktiviserere" meg litt denne uka. :)

    Cathrine: Jeg skal ta bilde av de gardinene asap! Haha Krysser virkelig fingre for håndball jeg også! Skjønner at det var lykke da Sophie kom tilbake, men ja, synd du ikke orker stort. Klem <3

    SvarSlett
  4. Hei Runa
    Håper du friskner til snart. Viktig å komme seg ut blant folk å gjøre noe. Du fikser sikkert litt forsiktig håndball spill. Du behøver jo ikke å kaste deg inn i kampene enda, men bare være med på treningene. Det minner meg om det vi i militæret kalte "brakkesyken". Var man rammet ble tiden tilbragt i køya hvis ikke noe spesielt skjedde og timene ble forferdelig lange.
    Snart er det vel vår i Spania? Regner/håper det iværtfall når vi kommer ned om 10 uker.

    Mange klemmer fra pappa

    SvarSlett
  5. dumt at du kjeder deg så mye da :/
    men måå du være der året ut, eller hvordan er det der? :)
    klemmer fra Marte <3

    SvarSlett
  6. Uffda, Runa. Tro det eller ei, men vi har likhetstrekk. (ikke så rart, vi er jo utvekslingsstudenter) Men den kalenderen og dag-telling har jeg gjort siden.... ja... kan ikke huske det. Hver morning gikk jeg inn på kalenderen for å telle uker og dager til familie kommer på besøk og til jeg skal hjem osv.. Haha.. Har blitt mindre nå i det siste, men hos den andre familien var det helt ekstremt hvor ofte jeg kunne sitte og telle dager og føle at det ble kortere av å telle dem, men heldigvis nå trenger jeg ikke å telle dager hver dag. hehehe. Håper du blir frisk igjen. God bedring! Klem!!

    SvarSlett
  7. Pappa: Ja jeg har kanskje noe liknende som dere kalte brakkesyken ;) Det skjer i hvertfall svært lite her, og det gjør meg halvveis gæren. Greia er at jeg kan ikke være med folk i uka, for da studerer de. Men jeg skal prøve meg på håndball. Det begynner å bli varmere i februar, så når dere kommer regner jeg med rundt 15-20 grader ;) Men det kan være veldig kaldt også. Jeg skal holde dere oppdatert på været før dere kommer. Mange klemmer fra Runa

    Marte: Om jeg kommer igang med håndball, så tror jeg det værste er løst. Jeg må ikke være her hele året, ingen tvang. Men om jeg drar hjem nå så kommer jeg ikke inn på Nesodden før til høsten igjen. Og da må jeg gå om igjen. Men jeg vil jo ikke hjem egentlig. Vil jo lære meg spansk ordentlig først ;) Klem <3

    Mariell: Ja, jeg kan tenke meg at de fleste har en litt lik greie man går gjennom. Vi sliter jo med de samme tingene osv. Men bra du har det bedre nå =) Jeg er ikke helt der at jeg sitter å teller hver dag, men jeg føler at tiden går så sakte. Er forresten nesten helt bra igjen nå! Klem <3

    SvarSlett
  8. Runa, Runa. Sant skal sies at man blir kjent med folk, MEN man går opp i vekt. Tror man gjør det uansett : ( Hvis man ikke er Cathrine og er syk hele året, hahaha xD

    Kjempe glad på dine vegne at du får begynt på håndball, det blir sikkert kjempe gøy :D :D:D <3

    SvarSlett
  9. Nja sant. Jeg tror nesten alle som er på utveksling går opp i vekt. Men man kan jo prøve å holde det litt nede om man trener litt også. Men vi kommer jo alle tilbake til normalvekt fort igjen når vi kommer hjem (håper jeg).

    Det blir dødsbra med håndball tror jeg! Gleder meg :D <3

    SvarSlett