tirsdag 19. januar 2010

Håndball! Endelig

Nå har jeg noe morsomt å fortelle. Etter at jeg hadde vært hos fysioterapeuten i går bestemte jeg meg for å prøve å finne et håndballag her i Zaragoza. Så jeg søkte litt rundt om på nettet og fant tilslutt et lag. Alle navnene til de som spilte på jente/damelaget jeg så på var skrevet på hjemmesiden til håndballaget, så jeg søkte like så greit om et av navnene på tuenti (spanske verson av facebook). Også sendte jeg en mld til jenta jeg søkte opp og spurte om jeg kunne være med å trene sammen med dem. Og i dag fikk jeg svar! Hun sa at jeg var mer enn velkommen til å trene sammen med dem på fredagen nå som kommer klokken 21.00. Selv om jeg tror dette i utgangspunktet er et damelag, tror jeg ikke det gjør noen ting. Hun sa også at de hadde flere spillere på min alder, så det var ikke noe problem. Har jo spilt med damelaget i Norge lenge så det burde vel fungere. Gleder meg!

Ellers så kan jeg fortelle hvor sinnsykt barnslige enkelte i klassen min er her. Et par gutter satt hele den ene Economíatimen og prøvde finne så mange synonymer som mulig til testikler. For å si det sånn, lista ble lang. Også gikk de senere rundt og spurte masse folk om de kunne noen fler enn de ordene de allerede hadde på lista si. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. 18 år, i siste klasse på vgs. Jaja, spanjoler og nordmenn er to helt forskjellige folk. Men det er jo ting jeg liker bedre ved spanjoler enn ved nordmenn også.


Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder. Dette er fra da vi var på Cena de la clase eller klassemiddag/julebord.


Nyttårsaften


I Spania er det sånn at man skal ha på seg noe rødt på nyttårsaften. Jeg tror det skal bringe lykke eller noe sånt i året som kommer. Derfor hadde noen av jentene kjøpt de røde strømpebåndene dere ser på bildet.


5 kommentarer:

  1. Hva er det du liker bedre med spanjoler enn nordmenn?

    Jesper

    SvarSlett
  2. Så fint at du fant et håndballag!
    Du får fortelle dem om kneet så de forstår hvorfor du tar det litt pent i begynnelsen.
    Klem mamma.

    SvarSlett
  3. Jesper, jeg skal skrive et innlegg om hva jeg liker bedre med spanjoler enn nordmenn ;) I morgen. Hihi No te preocupes! <3

    Mamma: Ja, ikke sant! Jeg har sendt noen meldinger med hun jenta som spiller på laget, og hun virker veldig hyggelig. Skal fortelle dem om kneet, så de ikke begynner å lure sånn på hvorfor jeg ikke gir 100% i starten. Stor klem

    SvarSlett
  4. så bra det blir håndball på deg :D
    det går sikert bra!
    klemmer fra Marte <3

    SvarSlett
  5. Helt supert! Jeg håper det går greit =) Mange klemmer <3

    SvarSlett