mandag 11. januar 2010

Mer informasjon

Da har jeg fått litt mer info om den nye "familien". Det er nemlig ikke egentlig en familie. Det er kun en dame på 48 år som heter Maria Jose. Men vi kommer til å få hvert vårt rom der sa Ana, så vil i hvertfall få bedre plass.

Jeg snakket med områderepresentanten nå nettop, og vi vil flytte ut allerede på onsdag. Så i morgen må vi dra rett hjem etter skolen og begynne å pakke ned alle saker og ting. Godt at Hannah og jeg har tatt være på alle pappesker dere har sendt gaver og ting til oss i. De kommer nok godt med nå. Så da vet dere hva jeg vil drive med de neste dagene. Foreløpig vet jeg enda ingenting om internett der. Så det er mulig det ikke blir noen blogg på en stund fremover etter onsdag. Men jeg vet som sagt ikke noe særlig enda. Vi vil heller ikke få møtt Maria Jose før vi flytter inn. Så det blir litt sånn "Hei Hei, Jeg heter Runa, og jeg skal bo her det neste halve året". Så ja. Litt merkelig. Men det var jo sånn det var da jeg kom hit til Ana også første gang. Og det gikk jo veldig bra. Så ingen grunn for at det ikke skal gå like bra hos Maria Jose også. Det kan jo bli en ny erfaring. Vi får jo prøvd  og sett hvordan det er å leve i enda en familie her, selv om det  kanskje var litt ufrivillig. Jeg har i hvertfall nå innstilt meg på at det skal gå bra. Og Ana og familien vil jo fortsatt være her. Jeg kan jo dra å besøke dem når jeg vil, og stikke innom utestedet eller caféen der hun jobber.
Dette skal gå bra!

Nå drar jeg på treningssenteret for å løpe av meg litt stress og frustrasjon og for å tenkte litt klarere. Jeg har funnet veldig god terapi her nede i løping, svømming eller trening generelt. Vil anbefale det til alle andre utvekslingselever også, eller bare om du er frustrert, lei deg e.l. Det hjelper veldig etterpå.


10 kommentarer:

  1. kjekt med eget rom då =) stå på videre.. det skal nok gå bra. Er spent på å høre mer om den nye "familien"!

    SvarSlett
  2. Ja, det blir nok bra :) Men jeg vil på en måte ikke ha noen forventninger heller. På samme måte som Aspect ikke ville at vi skulle ha noen forventinger til året, fordi det garantert ikke ville bli som vi tenkte. Og det har jo i hvertfall vist seg å være riktig. Hehe

    SvarSlett
  3. Ja, med et åpent sinn går det oftest bra! Dette ordner seg Runa, du fikser dette også! Tenk på at denne dama kan du jo fårstå og snakke med fra første dag, det kunne du jo ikke med Ana.
    Det kommer til å gå bra! Klem mamma

    SvarSlett
  4. Heisann! Utrolig kjipt det med familien, tenker på deg! Og dem også så klart.. Men ikke vær redd, du er alltid så positiv du Runa, så jeg er sikker på at du får noe positivt ut av dette også :) Må si jeg liker det ved deg, at du er så positiv! Ana og de er der jo, så du "mister" dem jo ikke. Skal se Ana trenger deg som barnevakt en dag, hehe :) Håper alt går litt bedre etterhvert og at treninga får ut frustrasjonene! Masse klemer <3
    Og hvis det er noe så er det helt ok å ringe meg midt på natta liksom, null stress og litt billigere å ringe i Spania :P hehe!

    SvarSlett
  5. Mamma: Det er det jeg også tenker med åpent sinn. Det er sant det. Jeg kunne jo ikke noe særlig spansk da jeg kom til Zaragoza, og da tar det jo litt lenger tid å bli kjent. Men nå kan jeg jo virkelig spørre og grave. Hehe Klem <3

    Cathrine: Søta! Du er da veldig positiv du også:) Vi trenger å være det, vi som flytter til land vi ikke kjenner og ikke snakker språket. Ja, Ana er jo fortsatt her, så jeg kan jo stikke til henne om det er noe. Og jeg skal huske å ta ibruk tilbudet om å ringe deg midt på natten en dag :) Hihi Bare for å si god natt eller noe. Men seriøst, takk for det :) Stor klem <3

    SvarSlett
  6. Saa kjipt/spennende at du bytter familie! Men sykt bra at du og Hannah faar bo sammen fortsatt :)

    SvarSlett
  7. Hei, det var veldig trist aa hore at du maa skifte familie og alt det! Haaper du har det bra uansett og at du trives i den nye familien:) Det er vel litt deilig aa ha Hannah der er det ikke? Saann at dere er to om det:) Staa paa videre!
    ps. fin maate aa takle stress ;)

    SvarSlett
  8. Astrid: Ja, det er akkurat det det er. Litt spennende også. Jeg lurer skikkelig på hvordan det er i det andre huset. Og siden jeg må bytte uansett, så kan jeg jo bare se lyst på det :) <3

    Hilse: Jo, jeg synes det er bra at Hannah er her også. For da er vi to som går gjennom det samme, og to som sliter med de samme tingene. Klem <3

    SvarSlett
  9. Håper dette går fint for deg, Runa. Og om Cathrine skulle sove tungt og ikke våkne av telefonen om det skulle være noe, så kan du bare ringe til meg også. Du får gi en lyd når du har kommet i orden hos den nye vertsmoren. Klem.

    SvarSlett
  10. Så søte dere er :) Jeg skal ringe til dere om jeg trenger å snakke med noen! jeg skal nok gi lyd fra meg ja :D Stor klem <3

    SvarSlett