onsdag 6. januar 2010

Los Reyes Magos

I dag har jeg igrunn ikke gjort noe spennende. Stort sett bare lekser. Så jeg forteller heller om hva vi gjorde i går. Det er litt mer spennende.

I går da klokka var seks dro vi ut for å se på opptoget i sentrum.Etter en stund med venting kom opptoget. Los Reyes Magos skal liksom være fra litt forskjellige steder, siden de kan jo ikke være konger i samme land. Derfor var han ene hvit, den andre av typisk spanjolutseende og den tredje var helt mørk. Mellom de tre store kongetronene var det masse folk i "Aladdin"kostymer, alver, trollmenn, hekser og ja, det mest igrunn. Ånden i lampen gjorde også sin entre og diverse prinser og prinsesser delte ut godteriposer til de små. Det hele tok voldsomt av hver gang en av kongenetronene med kongene kom forbi. Barna ropte og skrek hva de ønsket seg, klappet og plystret. Etterpå spurte Hector (far til Adrian) om vi også gjorde sånn i Norge, med opptog og konger. Det gjør vi ikke, måtte jeg svare, noe han syntes nesten var litt merkelig.

I dag tidlig hadde jo de tre kongene vært her med gaver, og det lå mange under juletreet og ventet. Så da Adrian våknet ble han kjempeglad, selv om han nok ikke skjønte helt konseptet med kongene. Men gaver, det forsto han. Han ble forresten veldig glad for genseren han fikk av Olav, mamma. Den med alle dyrene på. Han ble faktisk så glad at han dro den med seg på gulvet i mange timer etterpå.

Beklager helt ekstremt dårlig kvalitet på bildene, men det var enormt med mennesker, så jeg var sto et stykke unna, og kameraet mitt har verken god kvalitet eller god zoom. Men det viktigste er at dere ser litt hva som skjedde. Er det ikke?







4 kommentarer:

  1. Hei Runa, og godt (nytt) år!
    Jeg må innrømme at jeg har vært litt på etterskudd når det gjelder å lese bloggen din, men er ajour igjen nå :) Du vet helt sikkert at jeg har blitt vertsmor nå, og det krever litt xtra i begynnelsen. Det er veldig hyggelig å ha Briana her. Håper hun vil trives her hos oss. De første dagene har hun vært veldig sliten etter skoletid, og har sovnet når hun har kommet hjem:) Kjenner du deg igjen?

    SvarSlett
  2. FELICES REYES, Runa!!

    Vi har jo 17.mai tog da! hehe, 12.okt var liksom ikke helt som vår nasjonaldag.

    SvarSlett
  3. Hei, Runa!! Tusen takk. Håper det går bra med deg også, jeg er veldig glad for at det ordnet seg. Håper du får en fin dag på skolen i morgen! (haha) Vi snakkes nok en dag :-) Stor klem!!

    SvarSlett
  4. Lillian: Jeg forstår :) Og ja! Jeg kjenner meg veldig, veldig igjen. Tror jeg sov flere timer hver eneste dag de første 2 måneder av oppholdet i Spania. Det er helt sinnsykt slitsomt med et nytt språk, så jeg forstår henne veldig godt. Håper det blir bra med Birana det! Du får hilse og si hei :)

    Cathrine: Muchas Gracias! Haha nei, nasjonaldagen her var ikke mye å skryte av i forhold til den vi har i Norge. Men så har de jo ganske mange fler festdager her enn hjemme da.

    Mariell: Jeg har det bra! Har forresten lagt deg til på skype nå, jeg hadde ikke gjort det før av en merkelig grunn, så nå kan vi jo prate. Blir bra å begynne på skolen igjen tror jeg. Stor klem <3

    SvarSlett