mandag 18. januar 2010

Zaragoza-mannen

Nå skal dere få høre om den merkeligste fysioterapitimen jeg noen gang har vært på. Og tro meg, jeg har vært på mange, så jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg fant ut for noen dager siden at jeg virkelig måtte komme meg til fysioterapeut slik at jeg kunne få sett på kneet. Jeg klarer ikke sitte inne hele uka og bare vente på helg for å være med noen, så jeg MÅ få begynt med håndball. Så derfor dro vi i dag til fysioterapeut.

Da vi kom spurte fysioen om jeg hadde skadet kneet eller noe. Jeg sa jo at ja, jeg røk korsbåndet før jul i fjor, men tenkte for meg selv at det måtte vel være innlysende ettersom jeg har arr på kneet etter operasjonen. Alle som ryker korsbåndet og opererer det har det samme arret, siden de alltid går inn på de samme stedene, så derfor er det ikke vanskelig å skille ut de som har gjort en korsbåndsoperasjon (for fysioterapeuter såklart). Litt senere sa jeg at jeg hadde operert det i Mai, og da sa han: Åja, ja det er kanskje derfor du har de arrene der?. Eh.. ja..

Så begynte han med å massere kneet med diverse oljer osv. Haha wtf? Hva er det her forno? Det var jo ikke akkurat DET jeg hadde forventet meg. Så fortalte han at i Spania opererer de ikke korsbåndskader lenger. Og for meg høres jo det helt tullete ut. Hva gjør håndballspillere da om de ryker korsbåndet i Spania? Så kalte han meg for en liten viking. Siden jeg hadde operert det, og fortsatt var keen på å spille håndball. Merkelig fysiotreapeut.

Da han var ferdig med masasjen sa han at om jeg kunne løpe uten problemer og uten at jeg hadde noe smerte, ja da kunne jeg vel spille håndball også. Men jeg tror jeg skal sende en mld til fysioterapeuten jeg har i Norge bare for sikkerthets skyld, for denne fysioterapeuten synes jeg var litt på kanten. Han sjekket ikke engang bøyelighet eller bevegeligheten til kneet. Og for denne masasjen som varte i 15 minutter (som jeg absolutt ikke trengte) måtte jeg betale 30 euro, eller nærmere 300 kroner. Drøyt. Vertsmoren min sa etterpå at han var helt fantastisk og at han hadde utført mirakler! Haha Javel. Så jeg har visst nå fått en behandling av Zaragoza-mannen. Så kneet mitt skal være helt fint nå. Vi får se. Nå gjelder det bare og finne et håndballag, og jeg er i gang!


5 kommentarer:

  1. Hahahhahahhaha !!! Tror jeg ville forsikret meg med en melding til norge-fysiotereapeuten, ja.. hahaha, for en fyr! Håper du får begynne med håndball igjen :-) Klem

    SvarSlett
  2. Haha ja det var det jeg tenkte også :p Men jeg håper virkelig jeg kan komme igang med håndball sanrt :D Stor klem <3

    SvarSlett
  3. Hei Runa! Haha, høres ut som du har kommet til spanias versjon av Snåsamannen, håper han klarte å fikse deg da.. Håper du har det flott! Klem fra Regine <3

    SvarSlett
  4. Hei Runa
    Jeg tror selv Spanias svar på Snåsamannen hadde hatt litt problemer med å gro korsbånd bare med hendene. Her er det vel bare å prøve en ny fysiotereapeut, og spare healer'n til andre oppgaver.
    Klem fra Pappa

    SvarSlett
  5. Regina: Ja, det var akkurat det jeg også tenkte :p Jeg har det veldig bra! Klem <3

    Pappa: Ja, jeg var redd for det. Hehe Men jeg tror ikke jeg prøver noen ny fysio. Det blir litt merkelig. Det var jo vertsmoren min som anbefalte han her. Og når han her har sagt jeg kan spille, så blir det litt rart om jeg vil gå til en ny en, om du skjønner. Stor klem

    SvarSlett