onsdag 20. januar 2010

Økonomiprøve

Lese, lese, lese, lese. Prøve i morgen i alle tre temaer vi hadde om før jul i økonomi. woho! Kjempemorro! Denne prøven er for de som strøk til jul. Så om jeg består vil jeg få første trimester godkjent. Ikke at jeg har verdens største kjangse til å bestå men. Hehe jaja, jeg gjør så godt jeg kan, og mer enn det kan jeg jo ikke gjøre.

Skal på teater i morgen også forresten! Med klassen. Så da rekker jeg akkurat å ha prøve i første time, før vi drar på teater. Der var jeg heldig du..

Sendte en mail til regionstyret for håndball i Aragon, fylket Zaragoza ligger i. Jeg spurte om de hadde noen lister med lag de kunne sende meg, i tilfelle det fantes noen nærmere der jeg bor. Fikk en ganske lang mail tilbake om diverse ting de måtte vite. Venstre eller høyrehendt, posisjon på banen, hvorfor jeg var i Spania, alder, nivå jeg spilte på i Norge osv. Så nå har jeg svart på det. De sa de skulle prøve å finne et lag for meg, så det var jo snilt. Da har jeg en annen mulighet i tillegg til Maristas (det laget jeg skal trene med på fredag).



lese, lese, lese, lese....ZzZ.. Lese, lese.. Legg forresten merke til flittig bruk av markeringstusj. det er et must her i Spania. Spanjolene markerer ALT læreren sier fra boka, noterer ekstra i margene, og skriver resumé av timene i kladdebøker. Man må for all del ikke gå glipp av noe. Har man gått glipp av en time, må notater, og alt som er markert, kopieres fra noen andre.


5 kommentarer:

  1. Haha, jeg har likt speil som deg på rommet. Og markeringstusj, ja.. Helt enig i den konklusjonen, jeg må faktisk kjøpe meg en ny nå, fordi den jeg har brukt i år begynner å bli tom. Hahaha. Så markeringstusj er tingen! Lykke til på økonomiprøve!!

    SvarSlett
  2. Notater burde jeg bli flinkere til !Hvordan er det egentlig å ha matte på spansk?

    SvarSlett
  3. Mariell: Om du går tom for marekeringstusj, ja da er det krise! Haha Prøven gikk greit tror jeg. Håper på å kanskje få en karakter over 2. Målet mitt dette trimesteret er å bestå en prøve. Høye mål sier du?

    Evajean: Jeg kan skrive et innlegg om matte på spansk om du vil ;)

    SvarSlett
  4. WOOORD, jeg har allerede brukt 3 markeringstusjer xD :D:D

    SvarSlett