søndag 3. januar 2010

Svømmehall til besvær

Nok en dag er snart over. Og mange dere der hjemme skal vel tilbake til jobb og skole i morgen? Det skal ikke jeg. jeg begynner nemlig ikke på skolen før på torsdag. Og på onsdag er det den egentlige julaften her. Eller det er "Hellige tre kongers dag". Jeg har nevnt det tidligere tror jeg. Da gir de hverandre gaver. Derfor er folk helt gale i disse dager og ALLE er ute for å kjøpe gaver. Altså det samme som i Norge på lille julaften.

Uansett. Hva driver jeg med da? Joda, jeg sitter med lekser. For du må ikke tro at lærerene ville la oss gå hele to uker uten noe skolearbeid. Nå sitter jeg med et teater av Valle-Inclán jeg må lese som er skrevet på gammelspansk (kan sammenliknes med Shakespeare-English), noe som er omtrent helt uforsåelig. Også har jeg Geografi- og Økonomiinnleveringer som skal være ferdig til skolen begynner igjen.



Uansett. Nå har jeg faktisk vært i Spania halvparten av tiden alt! Er ikke det litt rart og tenke på? Jeg synes i hvertfall det. For noen måneder siden satt jeg og tenkte: En tredel ferdig, bare to igjen". Nå er jeg allerede halvveis. Jeg tror at tiden kommer til å gå veldig fort nå frem til 5.Juni. Jeg får besøk av Tante kari og Onkel Øivind i februar, mamma, pappa, Lina, Olav og Farmor i Mars, og av Jesper så fort han kan og har penger. Da har jeg tre store ting og glede meg til. I tillegg kommer nok kanskje Mariell som bor i Valencia på besøk, og alle norske studentene har besemt oss for å møtes en helg.

I dag var jeg og svømte igjen. De er helt hysteriske på svineinfluensa her. Jeg hadde med meg en vannflaske og satte den på bassengkanten, men det var tydeligvis ikke lov. Badevakten så det og ropte over hele bassenget "Oye! Chica! Botellas es prohibido!" som betyr: Hør her! Jente! Flasker er fobudt! haha Jeg tror omtrent hele bassenget stoppet opp og så på meg i noen sekunder der. Herlig. Badevakten kom bort litt etterpå og unnskylde seg da men at vannflasker fremdeles var forbudt. Daså.
Enda en morsom ting som skjedde i bassenget i dag. Jeg klarte ikke åpne skapet mitt med klærne mine da jeg var ferdig å svømme, og ingen av de jeg spurte om hjelp klarte det heller. De sa jeg måtte gå til en mann som hadde hallansvaret for at han skulle åpne det. Da han kom måtte jo alle som var i garderoben enten gå et annet sted eller skyndte å kle på seg, for han var jo mann og skapet sto i damegarderoben. Uansett, han kom og jeg viste han skapet. Han tok så vidt litt på nøkkelen og skapet åpnet seg på magisk vis. Flaut. Haha. Heldigvis var det flere enn meg som hadde prøvd å åpne skapet uten hell, så det var ikke bare jeg som var evneveik.

Jeg må bare spørre: Er det ingenting dere lurer på om Spania? Hva som helst? Jeg svarer mer enn gjerne. Har ikke så mye annet å gjøre i disse dager uansett, så om jeg får et tips om hva dere vil høre om så lover jeg å skrive et laaaangt innlegg om det.



6 kommentarer:

  1. Hahaha! Bassenghistorier er altyid morsomme:) jeg hadde blitt fryyyktelig rlau hvis det hadd skjedd med meg:)

    SvarSlett
  2. Du kan jo skrive om forskjellen på maten mellom Norge og Spania. Og hvordan godteriet er der:p smaker sjokolade og potetgull det samme som i Norge? Eller så kan du jo skrive et laaaangt innlegg om meg:D Jeg har jo bursdag i morgen;)

    SvarSlett
  3. Jeg lurer masse!
    Kunne du spansk godt da du dro, og evt hvor lang tid tok det før du følte du kunne skjønne alt som ble sagt?
    Hvor i Spania er du?
    Hvordan er det å bo i Spania, hvordan er maten, folkene, og er det rikt eller fattig?
    Hvordan er familien din?

    SvarSlett
  4. Oye betyr "hør her";)

    SvarSlett
  5. Anonym: Det har jeg svart på i et senre innlegg tror jeg. Og ellers er det bare å lese rundt på bloggen. Jeg har nok skrevet om det meste en eller annen gang.

    Sucia: Haha, det var jeg faktisk ikke klar over! Takktakk!

    SvarSlett