fredag 15. januar 2010

3 familier til prisen av 1

Hei dere! I dag er jeg hjemme. Våknet opp med tett nese, bihuler, ekstremt rusten hals og hodepine. Da fant ejg ut at jeg like så godt kunne holde meg hjemme. Spanjolene er dødsekstremtredde for svineinfluensa så om man går rund tog snufser, klager på vondt i hodet osv så holder folk en viss avstand fra deg. Så jeg holdt meg hjemme. Nå har jeg jo bodd her i et par dager og jeg tenkte jeg kunne skrive fordeler og ulemper med å bytte familie.

Fordeler med det nye huset:
- Det er oppvaskmaskin her, så vi slipper å vaske opp for hånd.
- Hun har espresso-maskin! Mathilde, Lina, dere vet hvor mye dette betyr for et Bagel & Juice-kaffe hjerte!
- Det er ingen barn som gråter halvparten av nettene i uka.
- Vi får ikke besøk av enebarn-fettere som krangler med enebarn-bror
- Vi har hvert vårt rom
- Hvert vårt klesskap! *Endelig*
- Vi blir ikke presset på med for mye mat
- Og vi spiser siste middag klokken 9, isteden for 11. Noe som er bedre tror jeg
- Huset til Maria José ligger omtrent oppå bassenget hvor jeg svømmer.
- Vi bor 2 min fra skolen, og mye nærmere omtrent alle vennene mine her.

Fordeler med familien til Ana:
- Vi hadde alltid noen morsomme og snakke med
- Adrian var utrolig nydelig (når han ikke var oppe hele natten)
- Ana er den absolutt mest aktive og sterke "stå-på-mammaen" jeg noen gang har sett.
- Huset til Ana var nærmere treningssenteret
- Rommet vårt hos Ana lå ikke ut mot veien, så det kom ikke så mye støy fra biler inn dit. (det gjør det hos Maria José)
- Familien til Ana må være den mest gjestfrie, snille, koslige og søte familien jeg noen gang har sett. Der deler man alt, snakker om alt og hjelper hverandre med absolutt alt.

Som dere ser så er det fler fordeler med å bo her i den nye familien. Nå har jeg det beste fra to verdener på en måte. Jeg kan dra og besøke Ana, og være en del av deres familie, men jeg slipper og våkne annen hver natt av Adrian som hyler. Jeg kan gjøre lekser uten og bli forstyrret osv. Så nå tror jeg alt skal bli perfekt. Jeg er virkelig glad for at jeg bodde hos Ana det første halve året. Jeg har fått kjangsen til å se flere spanske familier, og det synes jeg er bra. Som Mariell sa i stad da jeg snakket med henne på skype, både henne og meg har fått kjangsen til å se hvordan 3 familier bor. Familien på forkurset og de to nå. Det liker jeg!


Kjøkken. Legg merke til espressomaskin på høyre side!



Gang


Rusti!


Dette bildet er for Anniken og Susanne. Ser dere hvem det er?! Haha



7 kommentarer:

  1. Hahaha. Det der lignet faktisk litt på den leiligheten hvor jeg bor nå. Hvertfall kjøkkenet. Og det bildet.. kaaaan det være césar som liten ? ... :-p haha

    SvarSlett
  2. Neeei! Eg ser ikke kem det er :P kem er det??

    SvarSlett
  3. Haha Bra gjettet Mariell! Og du har ikke engang sett han in real life :p Anniken, ser du ikke at det er César? hahah

    SvarSlett
  4. Saa fint det ser ut :) Er skapet ditt den supersmale saken ved siden av senga? .. siden det ser ganske saa trangt ut om jeg tenker paa at skapet mitt er altfor fullt, heh :)

    SvarSlett
  5. Hehe Astrid. Jeg har et skap til på den andre siden av senga også, også er det god plass under senga. + et skap over senga. ALLE mulige plasser er brukt!

    SvarSlett
  6. HAha, nei det såg eg ikke :P tenkte ikke en gang på at du bor hos moren hans.. hehe

    SvarSlett
  7. Haha jeg LO da jeg så det bildet! Hun har vist oss massevis av bilder fra da han var liten osv. Stakar.

    SvarSlett