søndag 10. januar 2010

Jeg bytter vertsfamilie

Å akkurat nå som ting begynte å gå min vei og jeg virkelig har kommet inn i familien og alt så skal det skjære seg. Jeg kan ikke si annet enn at det er typisk min (u)flaks.

Hannah og jeg bytter familie iløpet av uka som kommer engang. Og dette er noe vi fikk vite for 15 minutter siden. Louisa (vertsbestemor) har nemlig kreft i benet, og har vært veldig syk veldig lenge. Og nå må hun operere enda en gang. Behandlingen vil ikke fungere på henne, så legene har ikke annet valg enn å kutte benet helt opp til hoften. En hard sannhet. Og ufattelig vanskelig for familien jeg bor hos. De er så avhengig av moren sin og så utrolig glad i henne. Så dette er en vanskelig tid. Og fordi bestemoren vil komme til å være på sykehus mye fremover nå så klarer ikke Ana og både ha barn, jobb, + to utvekslingsstudenter på samme tid. Og det forstår Hannah og jeg veldig godt begge to.

Derfor skal vi bytte familie. Jeg vet ikke mye om den enda, annet enn at det er tanten til Cesar (kjæresten til Ana). Hun er 48 år gammel og bor like ved skolen jeg går på, så det blir ingen forandring av skole. Vi bytter slik at Hannah og jeg fortsatt kan bo sammen, og det synes vi begge er bra. Da blir det ikke så altfor store forandringer, og vi vil fortsatt ha hverandre. Jeg er jo blitt veldig glad i Hannah også iløpet av tiden her.

Det som er veldig trist er jo at jeg har blitt utrolig glad i familien jeg bor hos, vertslillebror og livet de lever her. Og så er det helt ufattelig trist med kreften til bestemoren. Jeg snakker jo med henne hver eneste dag.

Mer enn dette vet jeg ikke enda. Men vi skal snakke med områderepresentant i morgen også blir det massiv flytting iløpet av uka. Jeg må si at jeg gruer meg. Men Ana har sagt at hun vil jo fortsatt bo her, og at vi må komme ofte på besøk, eller om det er noe som helst. Så ja. Det var vel alt jeg skulle fortelle. Jeg skal holde dere oppdatert.

Og en ting til. Ikke send meg noe i posten nå. Jeg vil jo få det, om noe er på vei, men ikke send noe mer før jeg har den riktige adressen.


8 kommentarer:

  1. ÅNEI!!! =( No ble eg lei meg. Dette var dumt. Trodde ikke det var så alvårlig med bestemor. Huff. Håper alt går bra med deg, Runa! Stor klem

    SvarSlett
  2. Nei, det trodde ikke Hannah og jeg heller. Men det var visst det. Utrolig trist. Også har jo verken Hannah eller jeg lyst til å bytte familie heller, for vi trives jo kjempegodt. Men vi skjønner det jo godt da. Det går bra med meg, men er litt trist om dagen. Stor klem <3

    SvarSlett
  3. Oi, shit, Runa!! uffda. Nå ble jeg lei meg. Du har jo hatt det så bra nå, og trives så godt i familien din. Det var virkelig leit. Håper bare den andre familien behandler deg like godt som Ana og hennes familie. Det vil jeg tro. Men som Ana sa, hun vil jo fortsatt bo der og være der om det skulle være noe. Tenker på deg, og håper virkelig det ordner seg for alle parter - at du og Hannah vil trives hos ny familie og at det går bra med bestemoren og Ana. Det var synd du ufrivillig måtte flytte. Stor klem <3

    SvarSlett
  4. Oi, så utrolig kjedelig! Håper du trives minst like godt i den nye familien din da. Du er tøff som tar et utvekslingsår i et land med et så fremmed språk, men du lærer nok mye :)

    SvarSlett
  5. Mariell: Ja, jeg håper vireklig det går bra. Men jeg tror det. De kjenner jo familien fra før, og jeg tviler på at Ana ville sendt oss til en familie som ikke er bra. Jeg håper virkelig det går bra med Bestemor jeg også. Stor klem <3

    ;) Det håper jeg også. Jeg har lært masse! Og komemr til å lære mer de neste månedene også. :)

    SvarSlett
  6. Så trist!! :/
    Håper dere får det bra på det neste stedet også! <3
    klem fra Marte <3

    SvarSlett
  7. Åh, så dumt:( Kjedelig det der, men det er i hvert fall bra at dere bor i nærheten.
    Har forresten allerede sendt noe i posten..

    Klem Amanda

    SvarSlett
  8. Marte: Sorry sent svar. Vi har det veldig bra her i det nye huset også! =) Klem<3

    Amanda: Ja, vi kan dra på besøk når vi vil, så det er bra. Fikk verdens søteste brev i posten! + mange utrolig vakre bilder av enda vakrere venner <3

    SvarSlett