lørdag 9. januar 2010

Den gale damen

Ingen oppdatering i går visst. Hadde masse lekser, også kom jeg så godt igang og klarte mye av det, så da valgte jeg å gjøre det isteden.

I dag har vært og svømt igjen. Og gjett hvem som også var der. Angel. Eller papa noel (julenissen), som han også går for. Det er filosofilæreren min som minner om Kjell Marki (for dere som går på Nesodden VGS). Da jeg så han tenkte jeg først, Hm.. Han der lignet skikkelig på Angel. Men, det ER Angel! Hjelpes.. I speedo og greier. Heldigvis tror jeg ikke han kjente meg igjen, for jeg hadde badehette, svømmebriller og null sminke på. Han kunne i det minste ikke se at jeg var blond. Vi får se på mandag, om han nevner noe.

Dette er litt for Anniken, det jeg skal skrive nå. Gjett hvem som ble kastet ut av timen i går?! Ismael Martín. Haha! Gjett om han ble dritt forbanna. Det begynte med at en gutt som snakket litt i timen måtte flytte seg til en annen pult. Da begynte Ismael å le skikkeli rått av han. Så da sa læreren at Ismael også kunne flytte seg. Da lo han ikke mer skal jeg si dere. Haha Og så begynte han og kverulere og krangle på at han ikke hadde gjort noe, så til slutt ble han kastet ut.

Og så, det dere alle har ventet på, historien om den gale damen som bor over oss. Jeg tror det er noen andre som bor der nå Anniken, ettersom vi aldri har hørt noen av de lydene (haha) du snakket om, som det hendte dere hørte når dere spiste middag. Damen over oss, hun liker nemlig ikke bråk. Av noe slag. Og spessielt ikke på kvelden/natten. Hannah hopper alltid ned de siste stigetrinnene på køyesenga vår, og det lager et lite "dunk" når hun lander. Og da snakker jeg ikke noe kjempebrak, bare et lite dunk. Hver gang Hannah har gjort dette har det blitt et voldsomt leven over oss  (vi bor i blokk). Damen over oss begynner og slå i gulvet med ett eller annet, skriker og roper at slikt et leven finner hun seg ikke i nattestid, og at man kan da ikke holde på sånn midt på natten osv osv. Bare pga. et lite dunk. Og om hun først har hørt noe, ja da gir hun seg ikke. Selv på de minste lyder sette hun igang igjen. En natt, da vi skulle legge oss, lukket Hannah bare døra til rommet, og hun gikk helt amok! Damen der oppe altså. Er det noen som lager bråk her i blokka, så er det henne.

I kveld skal jeg ut med noen venninner. Men vet enda ikke når, hvor eller hva. Slik er det her. Ingenting blir bestemt før i siste øyeblikk, og da kan det også hende at man forandrer planer under veis også. Livet er litt ekstra uforutsigbart når man lever i Spania tror jeg. Snakker om uforutsigbart liv. I går var jeg en millimeter fra å bli kjørt rett ned av en bil. Jeg skulle gå over en ganske rolig vei, som er en avstikker fra motorveien. Jeg hadde sett meg for til begge sider, men jeg hadde musikk på, så jeg hørte ikke bilene. Og da jeg var på vei over vrengte en bil av motorveien og rett ut der jeg gikk. Og den passerte en millimeter fra meg. Nesten så jeg følte nesa snidde speilet på bilen da den for avgårde. Like senere kom det to politibiler etter den første bilen, så jeg tror nok kanskje det var noen som prøvde å komme seg unna. For en hver pris. Hadde hjertet i halsen i lang tid etter det.


7 kommentarer:

  1. hahahhahahhah for en dame!!! Jeg ler!!!! Jeg burde egentlig tatt meg en joggetur nå... de 2,3 kiloene svir! Men det er så sinnsykt kaldt ute at det egentlig ikke frister å gå ut. haha. Kos deg i kveld! <3

    SvarSlett
  2. Hun er helt vill! Det er kaldt her også. De sa på tven at det blåser 90 km/timen i Zaragoza. Noe som merkes. Umulig å gå rett, for man blåser alle andre veier. haha. Kaldt. Kos deg du også i kveld Mariell <3

    SvarSlett
  3. hahahah! :P bra at det er slutt på de lydene.. lol

    SvarSlett
  4. Haha ja, men de er erstattet med noen mer bråkete, men kanskje ikke fullt så merkelige å ligge å høre på som lydene dere hørte ;)

    SvarSlett
  5. Du får ta av deg musikken når du går over veiene, Runa! Ikke gå i egene tanker å bli overkjørt.

    SvarSlett
  6. Med andre ord, livet er bra i Spania...
    Enig med moren din, Runa, IKKE GÅ I EGENE TANKER Å BLI OVERKJØRT! for nå gleder jeg meg sikkelig til du kommer tilbake:)

    Amanda

    SvarSlett
  7. Mamma: Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli overkjørt ;)

    Amanda: Livet er veldig bra i Spania nå. Ting går litt min vei for tiden. Endelig! Jeg skal holde meg unna bilder. Og jeg gleder meg skikkelig til jeg kommer tilbake selv! Kjempeklem <3

    SvarSlett