torsdag 28. januar 2010

Norsk sammenkomst

Dette kommer til å bli et langt innlegg, det føler jeg på meg. Har en del å fortelle skjønner dere.

Mariell og jeg snakket sammen på skype forrige helg, og det resulterte i en event på facebook som heter "Norsk sammenkomst". Det blir altså en sammenkomst med nordmenn som befinner seg i Spania i år. Vi har bestemt oss for at det blir 17.Mai-helga. Eller 14. 15. 16 og 17. Så Vi må ta en dag fri fra skolen. Hvor det blir enda har vi ikke helt bestemt oss for, men noen forslag har vært Valencia, Sevilla eller Madrid. Da blir det enten storby eller strand. Men nå skal dere høre. Jeg vet det er folk som leser bloggen min, som også bor i Spania i år, (Beate, Marit Alida bl.a.), så om dere skulle være interessert i å være med å feire 17.Mai sammen med en hel gjeng andre nordmenn, så er dere hjertelig velkomne alle sammen. Er noen der ute, som bor i Spania i år, som har lyst til å være med på 17.Mai-feiring med Nordmenn og Nordkvinner, ja da er det bare å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet, sende en mail, eller søke opp eventen på facebook. Og en gang til: Alle er velkomne!

Så til en annen ting. Jeg har lenge hatt lyst til å reise til Valencia, siden jeg enda ikke har vært der. Jeg har snakket litt med Mariell (igjen), og vi har bestemt oss for helga 12. 13. og 14. Mars. Da setter jeg meg på toget evt. bussen og reiser ned til Mariell på besøk. Jeg gleder meg! det kommer til å bli så morsomt. Så igrunn så håper jeg 17.Maifeiringa blir i Sevilla, så får jeg sett den byen også. Og kanskje jeg får tid til å ta en helg i Valladolid hvor Lea bor? Da har jeg vel sett det meste av de store byene i Spania. Mangler bare Alicante, men der kjenner jeg ingen som bor, så det får bli en annen gang.

Jeg har forresten tatt helgen nå. Det er El día de San Valero i morgen så vi har fri. San Valero er skytshelgenen til Zaragoza, så da er det helligdag selvfølgelig. Jeg skal spise comer (middag nr.1 ) hos en venninne, også skal vi på RosconRoll etterpå. Jeg stusset litt ved navnet RosconRoll. Først trodde jeg det bare var dårlig uttale av Rock&Roll, men det er faktsik RosconRoll. Roscón er en slags bløtkake de spiser her på enkelte helligdager. Vi spiste det den 6.Januar. Så altså, RosconRoll er visst en scene som blir satt opp i sentrum, også skal diverse band spille. Så dit skal vi i morgen. Og i dag skal jeg først snakke med pappa på skype og få litt matteundervisning, og etterpå skal jeg på håndballtrening. Blir bra =)

Et innlegg om hva jeg liker bedre med Spania enn Norge er under konstruksjon, så det er bare å følge med!


5 kommentarer:

  1. Når henger jeg meg virkelig på opptursbølgen din. Prikken på i'en blir at du kommer ! Whoppi ! Da får vi snekre sammen et lite turistprogram slik at du får sett Valencia på skikkelig vis - både gamle og nye delen! Opptur opptur opptur ! Klem ! Og ja Ps eller Pd som de sier på spansk (vet ikke hva noen av delene står for faktisk) men ja nei søren nå glemte jeg det pga jeg ble så opphengt i den pd-tingen. årh. jeg skriver det om jeg kommer på det igjen.

    SvarSlett
  2. postdata :P og ps = PLAYSTATION neida, postscript står det for.. I'm a nøøøøørd!

    SvarSlett
  3. Mariell, haha så søt du er! Gleder meg masse =) Ja, du må snekre sammen en turisttur rundt omkring i Valencia. Jeg skal jo ha med meg alt på en helg. hehe. Vil jo se og gjøre mest mulig når jeg først er der, og selfølgelig ha det kjempekos! Opptur, opptur, opptur!

    Cathrine: de har mange rare forkortelser i Spania syns jeg. Haha og nesten alle forkortelser skrives baklengs enn hva vi gjør i resten av verden. Som NATO er i Spania OTAN. Og AIDS er SIDA (ikke baklengs, men enn annen blanding). Bakvendtland det her.. hihi

    SvarSlett
  4. Å, så koselig! det vil jeg gjerne! jeg har en venninne som bor i Cataluña i år, vi reiser med samme organisasjon, så da inviterer jeg henne også :)

    jeg har veldig lyst til å se sevilla, men det blir nok bra uansett hvor det blir!

    SvarSlett
  5. Om du søker meg opp på facebook, og legger meg til, så skal jeg invitere deg på eventen, så kan du gi din "stemme" på hvor du helst vil. Jo fler jo bedre sier jeg =)

    SvarSlett