torsdag 14. januar 2010

Har "lånt" internett

Hey! Gjett hvem som fant et usikret trådløst nettverk! Nemlig, meg. Da kan jeg skrive litt nå og da likevel. Men jeg tror jeg skal likevel dra og se på mulighetene med mobilt nett. For nettet jeg har "lånt" nå er ikke veldig stabilt. Uansett. Jeg har nett nå for en stund.

Det var litt stress i stad, for jeg måtte logge av og på hele tiden på skolen. Læreren går rundt hele tiden og sjekker om vi jobber, så da må jeg lukke alle internettsider. Thank god for selv-lagringsinnstillingen på blogspot. Selv om det tok en stund og skrive det korte innlegget dere ser før her, så funka det jo.

Men nå kan jeg jo fortelle litt mer detaljert hvordan den nye familien er. Det virker kjempebra her. Og siden Maria José ikke har noen barn, mann eller andre spiser hun alltid sammen med oss, og vi får praktisert spansk veldig mye mer enn hva vi kunne før. Noe som er kjempebra. Jeg føler at jeg allerede kjenner henne, fordi nå har vi jo ikke problemet med språket lenger. Da jeg kom til Zaragoza første gang tok det jo lang tid før jeg ble ordentlig kjent med familien til Ana, ettersom jeg ikke snakket noen ting, og heller ikke skjønte så mye.

Bilder av rommet, huset, hunden og alt kommer så fort jeg får ladet kameraet og vi er alene. Jeg vil på en måte ikke løpe rundt og ta bilder av huset hennes mens hun er her. Det blir litt rart. Men i morgen tror jeg at vi er alene litt, så da kommer det.


7 kommentarer:

  1. Jeg kan hjelpe deg med et program som du kan laste ned. Da kan du skifte skrivebord så det ikke viser hva du gjør. Jeg kan forklare nærmere hvis du er interesert;) greit å ha når læreren kommer!

    SvarSlett
  2. Det er jo bare en innstilling på pcen da, er det ikke? Slik at den nederste linjen går ned når man ikke bruker den. Men læreren er uansett borte ved meg hele tiden og sjekker om jeg henger med, så jeg kunne ikke gjort det heller ;)

    SvarSlett
  3. Nå er du avslørt Lina, er det det du gjør i timene dine! Fy og fy!!!!! mamma

    SvarSlett
  4. Nei, Runa.. det finnes et program som gjør at hele pc-skjermen er en slags kube, så har du mange forskjellige skrivebord, og du bytter hele skrivebordet når du trykker på noen knapper, så de kan ikke se hva du er inne på. Smart smart. Haha

    Men uansett! så bra at du trives og at du får snakket mer spansk, da får du nok en språklig opptur snart! Håper det ordner seg med nett for deg også! Stor klem!

    SvarSlett
  5. Haha Mamma:p

    Mariell: Aha, det var jo smart igrunn! Men jeg vet ikke om det er mulig å laste ned noe som helst på den stasjonære pcen på skolen. De har sikkert sikret seg mot nedlastninger osv. Og jeg tror ikke jeg vil få tid til å laste ned noe heller. Vi har somregel bare 5 min i begynnelsen av timen før vi begynner å jobbe med noe. Men nå har jeg jo nett her og skal ordne bedre nett senere så da er det ikke så farlig ;)
    Ja, jeg tror jeg vil få en språklig opptur igjen snart. Har nesten blitt litt overrasket over hvor mye jeg faktisk kan, bare jeg får prøvd meg litt :) KJempeklem <3

    SvarSlett
  6. Runa, jeg hadde akkurat det samme problemet med min familie!:P jeg føler ikke at jeg ble ordentlig kjent med dem før rett før jul..
    Haha, håper du koser deg! Du er en herlig jente <3
    Bisous, Ingri :)

    SvarSlett
  7. Jeg tror det har noe med språket å gjøre. Hehe kanskje ikke så merkelig :p Du er herlig Ingri! Vi holder ut enda 5 måneder til, gjør vi ikke? =) Besos, Runa

    SvarSlett