torsdag 19. november 2009

Torsdag

Ja dere, da sitter jeg her igjen og pugger. Denne gangen er det til Filosofíaprøve i morgen. Prøven i matte i dag gikk ikke så veldig bra. De er så tullete de prøvene her. Vi hadde 4 oppgaver. Og prøven varte i 1t. 15 min. Og på de 5 kvarterene skal jeg gjøre 4 opg. og vise alt jeg har lært i matte i år. Det sier seg jo nesten selv at det ikke kommer til å gå noe bra. En ting er jo at jeg stryker, men omtrent halvparten av spanjolene stryker jo også! Jeg liker matteprøvene vi har i Norge jeg. Noen vanskelige og noen lette oppgaver. Så kan du i hvertfall vise at du har lært noe.

Men nå er det bare en dag igjen på skolen og en prøve, og så er det helg:) Igjen! Ukene går så utrolig fort her. Synes ikke det er lenge siden det var mandags morgen og jeg tenkte at det bare var 4 dager og 18 timer igjen til neste helg. Det er så mye som skal gjøres og så mye som skjer hver dag, så dagene bare suser avsted! Jeg liker det :) Søkte forresten litt på wikipedia om hva torsdag betyr. Navnet kommer fra den norrøne guden Tor og er en dag ifølge folketradisjon en dag hvor menneskene har best kontakt med skjulte og overnaturlige makter. Hm.. ja, jeg syns jeg kan føle det;)

Jeg fant forresten en link til en hittil veldig fin film om livet på jorda. Har ikke sett den ferdig enda, fordi jeg må øve til filosofía, men den virker veldig bra. Handler om miljø, hvordan alt ble til osv. http://www.youtube.com/homeproject Der har dere linken om dere har lyst til å se dere også!

4 kommentarer:

  1. Apropo, hvordan livet blir til: Jeg var med to elever på Zologisk museeum og så på Ida i dag. Og geologisk museeum og så tyranusaurus rex, den ene eleven ble livredd da han så det kjempegapet, med de tennene.
    Lykke til på filosofiprøven!
    Klem mamma

    SvarSlett
  2. Åja! Jeg visste ikke at de hadde begynt å stille ut "henne" enda ;) Jeg må dra å se en dag, når jeg kommer hjem. Synes sånt er litt spennende! Huff stakars!

    Tusen takk:) klem

    SvarSlett
  3. Stå på Runa, dette går nok bra :)

    kos Janike

    (jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kommentere uten og være anonym? haha)

    SvarSlett
  4. Jo bedre spansk jeg snakker, jo lettere blkir det. Så egentlig er det spansk jeg må lære, ikke matte og filosofi:p hehe Stor klem <3

    Det gjør jo ingen ting å kommentere som anonym da. Jeg synes det er kjempekos med kommentarer uansett! :)

    SvarSlett