tirsdag 10. november 2009

Jeg hater Geografía-læreren!

Før jeg gjør noe som hest av lekser, så må jeg fortelle om hvor mye jeg hater Geografía-læreren min. Hun er virkelig et ondt vesen! Og hun er ikke spessielt glad i meg. Vi fikk tilbake prøvene våres i dag. Og jeg som følte det gikk bedre på denne prøven enn med matteprøven. Uansett så kunne jeg jo ikke få noe dårligere enn hva jeg fikk på matteprøven, for der fikk jeg jo 1. Men joda! Jeg fikk enda dårligere. På Geografía-prøven så fikk jeg ikke en gang noen karakter!

Ondskapet gikk rundt og leverte ut prøvene og da hun kom til meg bare så hun stygt på meg før hun sa: Først kanskje du skal lære deg spansk, og så kanskje du kan prøve å studere geografi etterpå.

Hva er det for noe å si til en utvekslingsstudent?? Jeg ble skikkelig forbanna. Men hva kunne jeg si? Ingenting. Så kommenterte hun at jeg ikke hadde skrevet stor bokstav på den ene havstrømmen jeg hadde plassert helt riktig (selv om det ikke var endel av prøven). Og så gikk hun videre. Noen mennesker mangler totalt evnen til å sette seg inn i andres situasjon. Og hun her er helt klart en av dem. Hun løper rundt og leker gud. Og hun elsker det! Hun er den allvitende som alltid har rett, og hun virkelig elsker å rette på andre på hver minste feil. Og så liker hun setningen: Er det klart??! For det sier hun etter omtrent alt hun forklarer.

"Cabo da Gata ligger her, Er det klart??!" Ingen som liker henne i klassen. Men jeg føler virkelig at hun er mer ondskapsfull med meg enn de andre.

Huff.. Også har jeg historieprøve i morgen og Økonomi på torsdag. Dette er virkelig noen harde uker. Jeg får ikke tid til noen ting annet enn å studere og lese. Og jeg skjønner jo ikke halvparten en gang. Både før Geografi og matteprøven leste jeg masse! men jeg fikk ikke 2 engang. Jeg mister ikke motet, det gjør jeg ikke, men jeg må innrømme at det er ikke veldig gøy å få totaltstryk på ting man har lest masse til.

8 kommentarer:

  1. Jeg kjenner til den følelsen, det er ikke noe gøy! Bare stå på, så kommer det seg etterhvert som språket kommer :) og du, hadde vært koslig å skypes en dag du har tid! (ikke akkurat i disse dager fordi du skal få lov til å øve i fred!) men senere i uka kanskje, hadde vært koslig med en update fra min tidligere roommate ;)

    *storståpåklem*

    SvarSlett
  2. Må du ha geografi da? Er det ikke noen andre fag du kan ta istedet? Jeg syns du skal gå til studieinspektør eller rektor å fortell hvordan hun oppfører seg mot deg!
    Noe dårligere karakter kan hun jo ikke gi deg, det må jo bare gå oppover. Det virker ikke som dama har forstått hva utvekslingsstudenter er for noe. Stå på Runa, trøsteklem fra mamma

    SvarSlett
  3. Cathrine: Ja, jeg regner med at det går bedre etter hver som språket (sakte men sikkert) blir bedre. Og ja! Vi kan jo skypes i slutten av uka :D På fredag eller noe? Jeg har prøver i morgen og på tørsdag som du sikkert leste, så da har jeg ikke så mye tid. Ja må få en liten update jeg også <3 Stor klem!

    Mamma: Det er for sent å bytte fag. Så vidt jeg vet så måtte jeg ha byttet innen midten av oktober. Og det er egentlig ingen andre fag jeg kan ha. Det er Biologi, fysikk, gresk eller latisn, og tror ikke det er noe særlig mye enklere enn geografi. Det er ikke noen vits i å fortelle det til studieinspektør. De ville vel lurt på hvorfor jeg klager. For lærerene har alltod rett her. Og flere ganger har de skjelt ut elever på måter jeg ikke har sett maken til i Norge. Og som regel så er det bare småting det gjelder. De kan si og gjøre som de vil. Så det er jo ikke bare meg. Men spanjolene ser ikke ut til å synes det er noe rart. De er jo vant til at det er slik. I Norge er det jo litt mer "likestilling" mellom elev og lærer. Også er det mer rom for diskusjon. Klem fra Runa

    SvarSlett
  4. Hei Runa! Syns litt synd på deg, men du er veldig flink altså :P Syns du har lært veldig mye til at vi bare er i november jeg. Stå på, var dritkult å være med deg i zgz!! Missunner deg så sykt som er der. Masse klemmer Susanne

    SvarSlett
  5. Sykt slem lærer ! :( Men det hadde vært litt awesome hvis du kom hjem og kunne snakke gresk i tillegg til spansk. Mehehehe.

    SvarSlett
  6. Susanne: Syntes det var kjempekoslig jeg også! Veldig gøy med noen norske å snakke med :) Jeg misunner deg litt som er i Norge disse dager. Ikke at jeg vil hjem, men det er så mye lettere i Norge, og på norsk! klem <3

    Astrid: Jeg tror ikke jeg ville satset på at jeg kom til å lære meg flytende gresk iløpet av året i tillegg til spanak:p Men det hadde jo vært morsomt om det hadde gått ann :)

    SvarSlett
  7. Hei Runa!
    Stakars deg.. ikke bry deg om teite lærere, for du er jammen både tøff og god samme hva de sier! Stå på, og ta livet litt med ro hvis sjansen byr seg ;-)
    ingelin, mamma'n til Lea

    SvarSlett
  8. Hei Ingelin!
    Jeg valgte å ikke ta det inn på meg;) Noen lærere her har virkelig ikke respekt for elevene sine. Og da snakker jeg ikke bare om hvordan hun oppførte seg mot meg. De sier rett som det er at elever er dumme, om de ikke kan svaret på spørsmål osv. Stor forskjell fra i Norge! Jeg tar livet med ro så fort jeg får kjangsen :D

    SvarSlett