onsdag 18. november 2009

Matematicas

Nå sitter jeg og pugger til matteprøve for harde livet her. Den i morgen teller 65% på mattekarakteren vi får til jul. Og siden jeg fikk 1 på den forrige prøven som telte 35%, så kan det bare bli bedre (med mindre jeg ikke får karakter i det hele tatt). Det er i hvertfall noe positivt!

Merkelig det der med matte. Hver gang jeg setter meg ned for å pugge, så blir jeg distrahert av andre viktige ting som må gjøres. Som å ta bilde av denne kjempe gummi-godteri-bjørnen jeg fikk av Hannah.


Dere skjønner sikkert nå at jeg ikke er så altfor glad i matte. Jeg synes det er så kjedelig! På skolen i dag spurte mattelæreren hvordan jeg lå ann til prøven. Jeg sa ett ord. "Mal" som betyr dårlig. Og han bare så på meg og nikket samtykkende. Så ja, der har dere meg og matten. Men jeg prøver! Og det er vel for øteblikket det viktigste. Det er litt sånn med oss som er på utveksling. Det er ikke så farlig om man ikke får det helt til, men om lærerene ser at man prøver så godt man kan, da er det greit. Og jeg prøver virkelig. Det er bare ikke alltid så lett å få det til riktig, i hvertfall med tanke på matten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar