torsdag 12. november 2009

Historie og economía-prøve

Da skal jeg fortelle om hvordan det gikk på prøvene jeg hadde i går og i dag. Den i går gikk svært dårlig. Så dårlig at jeg ikke kunne svare på noen av spørsmålene. Derfor skrev jeg øverst på svararket: Jeg kan ikke svare på noen av spørsmålene, derfor skriver jeg det jeg kan.

hehe Så jeg skrev ned alt jeg har lært og kan om spansk historie. Det ble litt om Cristobal Colón (christoffer columbus), 30-årskrigen, og diverse konger og dronninger. Jeg kom til den slutning at det var bedre å levere noe enn ingenting. Så kunne jeg i det minste vise at jeg hadde lest, øvd og fulgt med i timene. Selvfølgelig får jeg 1 på den prøven.

Economía-prøven i dag gikk bedre. Svarte på 6 av 9 spørsmål. Selv om jeg vet at mange av svarene er ufullstendige og noen av dem er gale. Men følte at jeg fikk til litt mer i hvertfall. Kanskje jeg får 2? :D haha Merkelig å ha så lave mål. I Norge gikk jeg jo liksom alltid for minst en 5.





Så fornøyd var jeg i går... Skulle egentlig ha lest i massevis på Economía, men jeg ble heller sittende å snakke i gruppesamtale på skype med Mathilde, Brede, Elias og Alex, og senere Stein, Jesper og Joachim :) Kan virkelig ikke få sagt nok hvor genial oppfinnelse skype er! I morgen håper jeg å få snakke med Cathirne (tidligere room mate i Madrid:) og høre hvordan hun har det! Glær mæ :D Og kanskje jeg kan få mamma og pappa til å logge på skype i helga også?

4 kommentarer:

  1. Hei Runa

    Jeg prøvde å ringe igår, men du svarte ikke. Vi skal ringe deg i helga. Er i Ålesund og besøker Lina fra lørdag til søndag. Ha det bra så lenge.
    Mange klemmer fra pappa og Olav (mamma er ute på lønningspils!)

    SvarSlett
  2. Så rart at det aldri funker. Men jeg må jo være pålogget ;) var jeg det da? hehe Vi får avtale noe mer konkret til helgen. Så blir det skype!

    Stor klem <3

    SvarSlett
  3. Sv:

    haha, ja, men så har jo du fått de vanskelige fagene først da! :) Alt går bedre etterhvert.. litt rart å håper på 2 og 3'ere når man er vandt til mye høyere karakterer i Norge, enig med deg der. Jeje, de kommer seg :)

    SvarSlett
  4. Ja, det blir forhåpentligvis bedre etter hvert :) Men har ikke fått noe bedre på de andre prøvene heller :p haha

    SvarSlett