tirsdag 24. november 2009

Just another normal day

I dag hadde vi prøve i Lengua, som er det samme som vi har norsk hjemme. Det sier seg selv at jeg ikke klarer dette faget så godt. Læreren sa jeg bare kunne hoppe over alt som hadde med syntakser å gjøre og gå rett over til å kommentere en en artikkel. Men det var ikke så lett det heller. Der skal jeg kommentere hva slags type tekst det er osv. Artikkel, 1. eller 3. person, hva den inneholder, og alt egentlig. Jeg brukte halve tiden på å skjønne teksten, og så resten av tiden på å skrive ned noe om hva den handlet om. Vet ikke helt hvordan hun har tenkt å vurdere meg enda. Så får se hvordan det går.

Nå skal jeg sette meg ned med lekser igjen og lese til prøver i neste uke. Jeg har 5 prøver på 5 dager. Her i Spania finnes det ingen regler som sier man ikke kan ha flere prøver på samme dag eller mer enn 3 prøver i uka. Så noen uker har vi ingenting, men andre har vi alt på en gang. De prøvene jeg skal ha neste uke blir omtrent de siste jeg skal ha før jul. Så det blir litt deilig.

Det er ikke så veldig mye spennende å skrive om for tiden. Så er det noe dere lurer på? Noe jeg ikke har fortlat, eller noe dere vil høre mer om? Jeg bor jo her, så alt er vanlig og dagligdags for meg. Jeg tenker ikke at dere ikke vet det samme som meg. Så om det er noe som ikke kommer så godt frem ut ifra hva jeg skriver, så bare spør! Uansett om jeg kjenner deg eller ikke;) Synes det er kjempekoslig med kommentarer!


7 kommentarer:

  1. Til Barcelona skal jeg uansett :D see yah there!

    SvarSlett
  2. Das es ser goth jah :D Om dette var tysk vet jeg ikke, men det hørtes sånn ut. hihi Vi sees i Barcelonen da søte deg <3

    SvarSlett
  3. Stå på med prøvelesing, Runa!! Jeg hadde 7 prøver i forrige uke og rakk vel bare å øve skikkelig til en av dem.. Håper du er flinkere enn meg med selvdisiplin !!

    SvarSlett
  4. Åj! 7 prøver på en uke?? Håper en av dem var engelsk i hvertfall ;) Jeg har litt selvdisiplin, men ikke på langt nær nok. Burde sittet å lest hele dagen etter at jeg kommer hjem fra skolen, men er så sliten når jeg kommer hjem, så er liksom ikke så veldig keen på å sette meg ned med mer spansk med en gang ;)

    Juleferie <3

    SvarSlett
  5. Lykke til med alle prøvene da :D !
    Marte <3

    SvarSlett
  6. sv:
    Deler fortsatt rom med Eu, men er ikke noe stress. Sover i senga mi, hehe :) og så lagde jeg filmen for en stund siden, så tro meg, nå er det ikke mulig å tenke på å ville bade i det bassenget engang = det er kaldt i Madrid

    SvarSlett
  7. Tusen takk marte :D Du får ha lykke til med tentamenene dine da <3

    Cathrine: Det er bra da! Jeg tenkte meg at den var litt gammel, siden det så så varmt ut. brrr.. Det var jo kaldt allerede da vi var der, og da var det jo 40 grader. Haha Sikker dødskaldt nå!

    SvarSlett