onsdag 4. november 2009

Geografía


Jeg blir virkelig frustrert altså! geografía-prøven i dag var skikkelig vanskelig! Og læreren er tvers gjennom ondsinnet. Hun sa på mandag at vi måtte kunne alle fjell, fjellkjeder, havstrømmer, halvøyer, elver og fordypninger som hadde med Spania og gjøre. I tillegg måtte vi vite alle de største fjellkjedene i Europa. Men vet dere hva? Vi fikk ikke ETT ENESTE spørsmål om noe av dette på prøven! Tror alle i hele klassen satt oppe i hele natt og pugget havstrømmene, også får vi ikke ett bittelite spørsmål engang om det. Jeg sitter for meg selv og lurer på om lærerene villeder oss med vilje? Kanskje de ikke egentlig vil at vi skal bestå? Jeg vet ikke.. Vanskelig er det nå i hvertfall. Tror jeg klarte meg bedre enn matteprøven, men så er læreren enda mer ondsinnet i Geografía, så da får vi se hva resultatet blir.

Dette måtte vi kunne utenat til ingen nytte. Men nå vet jeg i hvertfall hvor ALT befinner seg i Spania. Nevn et fjell og jeg kan plassere det for deg ;)

Forresten så må jeg bare også få si at jeg tror de fleste lærerene bryr seg fint lite om jeg skjønner hva de forklarer i timen. Hannah forteller at lærerene hennes ofte kommer bort og spør om hun forsto alt etter timen osv. Det gjør de ikke med meg. Jeg kan jo på en måte skjønne at de ikke gidder ta seg bryet med å prøve å forklare meg alt. For dette er jo det siste året til spanjolene på skolen. Og hvis de ikke består sine eksamener så kommer de jo ikke inn på videre studier. Jeg skal jo tilbake til Norge igjen, så meg er det liksom ikke så viktig med. Men jeg har jo lyst til å bestå fagene mine likevel.

4 kommentarer:

  1. Mine lærere er også slemme, i alle fall mange av dem! Så du er ikke alene.. :)

    SvarSlett
  2. hihi det er bra, eller, ikke bra, men da er vi to i samme båt ;)

    SvarSlett
  3. Ikke ta det så tungt med fagene Runa!
    Husk at første halvår skulle du konsentrere deg om språket, og da går det mye lettere med fagene etterpå.

    SvarSlett
  4. jada,jada. Men når jeg kommer fra Norge og er vandt med 5 i det meste, så er det en ganske stor nedgang å få 1 i alt :p haha Men ja, jeg prøver å fokusere på spansken og så kommer fagene etter hvert (håper jeg)

    SvarSlett