torsdag 29. oktober 2009

Vodka på klassetur!

Que cansado!! Så sliten jeg er! (er endel bilder i dette innlegget, og for de av dere som ikke er så flinke med blog osv, så er det bare å klikke på bildene så kommer de opp mye større;)
Dro ut fra huset 10 på halv 8 i dag, oppmøte var 5 på halv. Da jeg kom til skolen så jeg bussen sto litt bortenfor, og jeg måtte løpe det siste stykket! Rakk bussen med en margin på 5 sekunder. pjuuuh!

Så begynte vi å kjøre ut av Zaragoza. Satt 2 timer i bussen før vi stoppet første gang. Liten pause for å spise litt og slik at lærerene kunne ta seg en øll på den lokale puben :p Så kjørte vi videre. Neste gang vi stoppet sto vi midt ute i ødemarken, uten et eneste hus i sikte. Da skulle vi gå et stykke og opp en skrent for å se på et krater av noe slag. Jeg skjønte ikke heeelt hvordan krateret kom dit, men det er nå så. Spanjolene er IKKE vandt med å gå:p haha Omtrent halvparten lå på bakken med åndenød da vi var på toppen. Nå skal det nevnes at jeg så nok ikke så skogsvandt ut jeg heller. Visste ikke at vi skulle ut å gå, så jeg hadde converse og veske, mens de fleste andre hadde fjellsko eller joggesko og sekk. Men det gikk helt fint.

Deretter bar det videre til en liten by. Her skulle vi spise lunsj. Etter at vi hadde vært der en stund foreslo en av guttene i klassen at vi kanskje kunne ta en shot med vodka eller noe annet sterkt. Jeg fikk helt sjokk! På klassetur liksom.. Mange som var veldig med på den ideen. Da de hadde betalt for drikken skulle de skåle alle sammen. Og da kom plutselig han ene læreren gående. Jeg var sikker på at da kom det til å bli bråk, men neida. Han skulle være med å skåle :p verden er vill.. (FYI, jeg var ikke med på denne vodkadrikkingen) Tok med denne historien bare for å vise dere litt spanjolenes forhold til alkohol.

Etter denne noe merkelige lunsjen dro vi videre til en gammel borg. Her var vi en stund og så rundt før vi satte oss i bussen igjen og brukte 3 timer hjem. Hadde det veldig morsomt! Men nå er jeg sliten. Blir en tidlig kveld tror jeg ;)

Xiomara og meg på bussen. Heldigvis for meg hadde hun holdt av et sete :)


Er ikke helt sikker på akkurat hva det er de drikker, men noe sterke saker er det i hvertfall:p


Fikk desverre ikke tatt noe bilde da læreren kom for å skåle med elevene. Han med korset rundt halsen er forresten han som fikk totalt lættis da jeg ramla av stolen i timen for noen dager siden :p

Her er en av lærerene mine. Hun ser litt merkelig ut, men det er fordi hun er litt merkelig


Dette er ikke alle sammen. Jeg sitter på huk til høyre på bildet.

10 kommentarer:

  1. Mange fine bilder Runa! Liker bloggen din :D du får meg til å le for meg selv (: håper du koser deg <3
    klem fra MarteBarte !

    SvarSlett
  2. Tusen takk Marte :D Jeg koser meg masse! Håper du har det flott hjemme også <3 Stor klem!

    SvarSlett
  3. ¡Hola Rubia! HAHA, vodka på klassetur!:D serr?DET hadde aaaadri skjedd her ö! Men nå er alderen man får lov til å drikke ganske forskjellih også :) for de fleste av vennene mine er det 4,5 eller 6 år til de så mye som kan nippe øl lovlig!! At man må være 21 her er sick....!! Jaja, de overlever! Egentlig så har jeg lyst til å si at de merkelig nok overlever! Med så mye pot og weed de røyker her er det nesten merkelig at folk ikke dør om som fluer :P haha..!

    SvarSlett
  4. Haha, nei det er vel litt anderledes i USA:p Ja, litt merkelig at det er 21 år på å drikke noe som helst alkohol. Men kjøre, det kan de gjøre når de er 16! merkelig.. Her røyker de også.. hehe

    SvarSlett
  5. Haha, så sykt lættis/ille :P

    SvarSlett
  6. haha vodka på klassetur! artig artig <3

    SvarSlett
  7. Ja, jeg fikk totalt hakeslep da de spurte om jeg ville ha:p Og i hvertfall da læreren ko og skulle skåle! haha

    SvarSlett
  8. Haha, syke greier. Her er det jo nulltoleranse uansett hvor gammel man er:p

    SvarSlett
  9. HAHA.. det er helt sykt!! Vodka paa klassetur :P haha.. hores ut som at du har det bra!! :D Kos deg videre <3 KLEM :)

    SvarSlett
  10. Lina: Ja, det er jo litt rart da egentlig. Mange av dere er jo snart 20 år :p haha

    Maren Emilie: Ja jeg vet! Men jeg har det veldig bra ja :D

    SvarSlett