tirsdag 27. oktober 2009

Gaver og prøver

Jeg som hadde planer om å få gjort så mye lekser i dag.. Fant ut at det var mye mer spennende å gå å finne gave til Jesper, gave til Hannah og "gave" til Lina (hun må betale for den selv, men jeg kjøpte den for henne). Kan ikke skrive hva noe av dette er enda, for ingen av de har fått det. Hannah leser bloggen min, eller ser innom og mest sannsynlig oversetter der hun finner navnet sitt, så kan ikke skrive hva hun får. Hun har nemlig bursdag 4.november, og jeg tror jeg har funnet den perfekte gaven! :D Skal skrive senere hva de får alle sammen, men akkurat nå er det hemmelig. Ellers så kjøpte jeg meg et belte, strømpebukse og et blad, sånn hvis dere hadde veldig lyst til å vite det.

Neste uke har jeg to prøver. Engelsk og Geografi. Regner egentlig bare Geografi som prøve. Trenger ikke lese noen ting til engelsken, for det er så sinnsykt enkelt. Men geografi må jeg nok lese ganske mye på. Det hadde vært så mye enklere om de kunne hatt konkrete spørsmål på prøvene. Som: Hva er Spanias gjennomsnittshøyde over havet? Hva heter høyeste fjellet? Skriv navn på alle kanariøyene osv.. Det hadde kanskje blitt litt for enkelt for spanjolene, men det hadde passet perfekt for meg :) hihi
Har forresten funnet ut at jeg bare skal ha to prøver i hvert fag for hvert trimester. Hadde en i matte i forrige uke, og den telte 35% av karakteren jeg får til jul. Skal ha den neste prøven i desember en gang og da teller den 65% av julekarakteren. Det blir som en tentamen. Ganske greit at det ikke er så mange prøver :) Selv om det kanskje hadde vært enklere med flere prøver og mindre stoff, slik vi har i Norge.

Men kvelden er enda ung dere, så nå tenkte jeg at jeg skulle sette meg ned med litt lekser snart og pugge til geografía-prøven jeg har neste uke.

2 kommentarer:

  1. hihi Ja den kommer nok innen nesteuke en gang :D Fordi du fortjener det! <3

    SvarSlett