onsdag 21. oktober 2009

2 måneder i Spania

I dag er det 2 måneder siden jeg sist gang var i Norge. Har aldri noen gang vært så lenge utenfor Norges grenser sammenhengende. Det er litt rart, men det føles ikke som om det har gått så lang tid. i fjor sommmer var jeg 6 uker i Australia, og da føltes det som om jeg hadde vært borte i en evighet. Men nå, jeg er liksom innstilt på at jeg skal være her til neste sommer, så det føles ikke på samme måte. Litt rart.

Nå bor jeg her liksom. Og jeg skal bo i Spania i 8 måneder til. Det er lang tid å være borte fra Norge det, men det skal nok gå fint :) Onsdager er den beste dagen i uka på skolen. Og når man er ferdig så vet man at man er over halvveis til helgen. Nå er det bare 2 dager til helg. Det første jeg tenker på mandags morgen er at jeg gleder meg til helg igjen. Sove leeeenge! Uansett hvor mye jeg sover her, så blir jeg aldri uthvilt:p merkerlig det der. Tror det har med at alt foregår på spansk hele tiden, så det er ekstra slitsomt.

Det ble desverre ikke tid til å ta noen bilder i dag. Har matteprøve i morgen, så har prioritert å øve til den. Ikke at det har gått så bra. Jeg har øvd mye, men jeg får det liksom ikke til. Jeg skjønner alle regler osv, men jeg vet ikke, det blir ikke riktig tror jeg. Og det gjør det ikke akkurat lettere at boka ikke har noen fasit. Hvordan i alle dager skal jeg da vite om jeg gjør riktig eller feil da? Utrolig teit spør du meg. Skal få tatt litt bilder i morgen. Da har jeg ikke så mye lekser, og ingen prøver i nær fremtid å øve til.

Runa

5 kommentarer:

  1. God du er som gjør matte! To mnd har gått utrolig fort, nå er det bare 8 igjen :P Og du er ikke den eneste som trenger mye søvn. 3 timers siesta er min nye hverdag..

    <3

    SvarSlett
  2. Ikke at jeg fikk så mye igjen for strevet.. Fikk ikke til noen ting på prøven :p Jeg trenger heldigvis ikke sove 3 timer etter skolen, men det er utrolig godt med 1 times tid :)

    SvarSlett
  3. Hurra for meg som ikke sover siesta i det hele tatt og hurra for meg som hver dag våkner før alarmen på mobilen. rart.
    dere er begge to flinke som studerer mye !! håper det går bra med dere !! ha en fortsatt fin dag !

    SvarSlett
  4. ops. glemte et spørsmål. vet dere når det er hjemreise og om vi skal dra samlet hjem igjen ? jeg har nemlig hørt at det er hjemreise allerede 5. juni siden vi går 2. bachillerato og at de som går 2. bachillerato skal hjem igjen 26. juni. noen som har mer info?

    SvarSlett
  5. Den siste mld der skjønte jeg ikke helt.

    "jeg har nemlig hørt at det er hjemreise allerede 5. juni siden vi går 2. bachillerato og at de som går 2. bachillerato skal hjem igjen 26. juni. noen som har mer info?"

    Jeg spurte aspect, og de sa at de ikke hadde bestilt noe enda. De planlegger og bestille billetter etter nyttår. Men avreisedato er satt til 5.juni, selv om dette kan bli justert litt fra eller til. Jeg har terminslutt 26.mai i hvertfall. Aha, nå skjønte jeg. Du mente 26.mai, ikke sant? hehe

    Det er hva jeg vet :) Hurra for Mariell som ikke sover siesta! Jeg sover ikke så ofte jeg heller;)

    SvarSlett