torsdag 15. oktober 2009

Skole? hva er det?

Brrrr... Bet begynner virkelig å bli kaldere her også nå. I dag var det så kaldt at jeg så en som hadde bloblejakke og skjerf. Men jeg er ikke helt der enda. Jeg er da norsk, er jeg ikke? Skal jo tåle litt kulde. Men greia er at det blåser så mye her, og da blir det jo gjerne litt kaldere med en gang.

Vi har jo hatt Pilares i snart en uke nå. Og egentlig varer vel Pilares helt til søndag, men pga økonomikrisen har ikke butikker råd til å holde stengt så lenge. Derfor er det vanlig dag i dag og i morgen. Mine venner i klassen sa at det var skole i dag, så jeg sto opp klokken 7 jeg og tuslet avgårde i 8-tida. Men neida.. Det var visst mer sånn valgfritt tror jeg. Hadde økonomi sammen med én annen jente. Og så var vi 4 som hadde Lengua. Da skal vi egentlig vært 30 stykker. Det var noen i den andre klassen som også hadde kommet på skolen, men vi jentene stakk hjem til Xiomara (ja, hun heter det) og så en film isteden. Og nå er jeg hjemme:) Da skjønner jeg plutselig hva Cesar mente i går. Jeg sa jeg skulle på skolen i dag og han bare: Hva?? Men det er jo Pilares. Og da sa jeg at vi hadde jo skole, så måtte jo gå. Men nå har jeg lært. I morgen skal jeg ikke på skolen. Det som er litt deilig er at de som går grunnskolen MÅ på skolen. Det betyr at Hannah må stå opp 7 i morgen og jeg kan bare sove videre :D jeg godter meg virkelig på andre veiene her, men det er ekstra deilig med fri da. hehe

Tror jentene i klassen har tenkt seg på Interpeñas i kveld. Tror nok kanskje jeg kommer til å bli med dem, men jeg får se. Det var jo ikke sååå gøy da jeg var der med dem sist, men på den annen side, så har jeg ikke noe bedre å gjøre. Dessuten er det en bra mulighet til å bli litt bedre kjent med dem, og en god mulighet til å snakke spansk. Må bare tvinge meg selv til å snakke mest mulig.

3 kommentarer:

  1. Hihi jeg skulle paa en maate oenske at jeg hadde dratt til et spansktalende land fordi jeg hadde blitt dodsflink.. Men jeg maa aerlig si at jeg ikke misunner deg og maatte slite saa mye med spraaket! Jeg sliter nok med sorstatsdialekten her nede :P

    SvarSlett
  2. Yo! Så sykt deilig med fri!:) Nå er det jo helg da, så nå har jo jeg også fri... her begynner det forresten også å bli kaldere, om morgenen har det vært nedi 5 grader et par ganger:S
    forresten, jeg må bare skrike (det blir jo skrive da) til noen at jeg har klippet meg:O:O Så vet du det Runapuna min!
    Snakkes <3

    SvarSlett
  3. Guro: Ja, det er garantert mer jobb med spansk. Men det er jo bare det første halve året. Etter jul vil alt være mye lettere, og da står vi omtrent likt tror jeg ;) Du greier deg sikkert kjempefint :D

    Lea: Ja, har vært deilig, men er ikke så mye mer uthvilt:p har jo vært så mye ute.. hehe Hvor kort har du klippet deg?? :D helt kort?

    Klem <3

    SvarSlett