torsdag 8. oktober 2009

Geografía y matematicas

Da var jeg hjemme fra skolen, har spist comer, og gjort litt lekser. merk: litt lekser.. Har egentlig mer å gjøre, men orker bare ikke nå. Den geografien er virkelig noe drit. Skjønner ikke noen ting av hva som står i boka om fordypninger, fjellkjeder og dannelsene av dem. Eller hvilken æra de kommer fra.. Jeg sliter jo med dagligtalen, og her skal jeg lese om dette på spansk! Det er jo vanskelig nok på norsk. Vet at jeg har en prøve etter pilares, men har ikke noen forhåpninger om å bestå:p Har sett litt på oppgavene som står i geografiboka, men jeg skjønner ikke spørsmålene engang, så dette kommer til å bli krevende!

Heldigvis har jeg begynt å skjønne matten litt bedre. Det er selvfølgelig vanskelig, men her er det ikke språket som er utfordringen. Det er i hvertfall ikke side opp og side og oversette. Har prøve i matte om to uker, og om jeg er flink og leser ordentlig til prøven, så kanskje jeg står? Tviler litt på det også, men det er større kjangse for at jeg står matte enn geografi :p Vi får se.

I kveld skal Anniken, Birte, Susanne (Susanne bodde også i Zaragoza i fjor) og jeg ut og tjuvstarte Pilares. Anniken og Birte reiser hjem i morgen kveld, så de får ikke med seg feiringen, så det er derfor vi gjør det. Og ja, jeg vet at det er torsdag, men jeg har tenkt meg på skolen i morgen altså;) Mulig jeg ikke kommer til første time, men Ana sa at det var helt vanlig. For det er jo Pilares. ALLE har begynt å feire allerede. Ellers skjer det ikke så mye her. Ingen spanjoler er hjemme nå. Bare oss norske og Hannah.

Skal legge ut bilder fra i kveld i morgen tenker jeg :) Har ikke så mye spennende å ta bilde av for tiden. Skal også få tatt noen bilder av familien. Vet at det er noen som venter på det.

Hilsen Runa

1 kommentar:

  1. Hei !! Ja, områderepresentanten har sendt meg 3 mail fordi hun vil ha svar fortest mulig om vi vil være med. Koster 195 euro og det er i desember, husker ikke når, men i begynnelsen. Hør med din områderepresentant!! Jeg har hvert fall meldt meg på nå ! Håper alle de norske kommer !

    SvarSlett