lørdag 10. oktober 2009

Pilares dag 1


En liten stund siden jeg skrev siste innlegg nå. Har vært mye som har skjedd de siste dagene, så har prioritert å sove og snakke med folk på skype mens jeg har vært hjemme. Var jo ute på torsdag med Anniken, Susanne og Birte. Det var kjempegøy! Fikk ikke tatt noen bilder fra den kvelden, men jeg har masse bilder fra i går.


Spanjolene kan virkelig det her med å feste! Men jeg skal begynne med begynnelsen og fortelle alt jeg har gjort siden i går. Var jo som sagt ute med de andre norske jentene. Måtte ut på torsdagen, siden Anniken og Birte reiste hjem i går, og da kunne de jo ikke feire Pilares. Derfor startet vi litt tidlig, selv om jeg hadde skole dagen etter. Men jeg har ikke hatt noe fravær i det hele tatt siden jeg startet skolen for en måned siden, så jeg tok meg friheten til 4 timer fra skolen. Kom på skolen til 5.time, men da var læreren syk, så vi satt hele timen og skrev på Petasene til hverandre. Hadde det veldig gøy med det! Tegnet tegninger osv på dem. Har virkelig begynt og komme inn i klassen, noe som er veldig koslig :)

I siste timen hadde vi filosofía. Det var dritgøy! For vi har en norgesfrelst filosofi-lærer, så han brukte hele timen til å fortelle om Norge. Han har visst mange venner som bor i Hamar.

På kvelden skulle jeg ikke møte de andre jentene fra klassen før halv 11. Så jeg hadde god tid :) Det var deilig. Brukte tiden på å sove, snakke med folk på skype og være med Birte, Anniken og Susanne. Da klokken ble halv 11 dro vi jentene fra klassen til InterPeñas. Skikkelig stort omeråde litt utenfor byen. Sinnsykt mange folk!! Alle var klare for å feste hele natta, og det gjorde vi også. Var ikke hjemme før halv 6 på morgenen igjen. Hadde det ikke vært for at jeg sa jeg begynte å bli litt sliten, så hadde vi sikkert vært der enda lenger:p Pilares er det største høydepunktet hele året, så da skal det virkelig festes! Men jeg må si jeg er imponert over hvor flinke spanjolene er til det og organisere. Husker at fotballkampen i Madrid gikk knirkefritt, og det gjorde dette også. Masse politi utenfor og inne interpeñasen som passet på. Og bussene som kjørte folk inn til byen sto på rad og rekke og bare ventet på pg bli full før den kjørte med en gang. Tror vi ventet 10 min, og så var vi på bussen allerede :)

I dag skal jeg ut med Susanne. Ingen av oss har biltetter til Interpeñas i dag, fordi det er utsolgt. men det skjer masse annet i Zaragoza utenom! Akkurat nå f.eks. var det en stor parade som gikk forbi vinduet mitt. Folk sto på lasteplaner og sang, danset og ropte :p Men nå må jeg gå! Må ordne meg litt før jeg skal ut igjen. I dag har jeg foresten bare sovet lenge, spist og snakket med folk på skype. Hilsen Runa



Her er de fleste av oss jentene fra klassen som dro ut. Det kom noen fler gutter og jenter etterpå da. Ikke sant det ser ut som russebukser??



Dette skrev Maria fra klassen.


Og slik så buksa ut etter at mange hadde skrevet hilsner på den ;)


Runa, Maria og "husker ikke hva heter, men veldig hyggelig"


Han i midten her var visst kjendis. Spiller i en tvserie som går i Spania, og det var VELDIG stort :p


Her sitter vi utenfor InterPeñas-område og venter på noen folk før vi går inn.



Monse og meg :)


De skriver hilsner på buksene til hverandre
Anniken, Susanne og Birte :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar