tirsdag 6. oktober 2009

Peta-bukser

Nok en dag på skolen. Ikke så veldig spennende dager nå. Har kommet veldig inn i dette her, så ingenting nytt og spennende lenger. Men det er greit. Men det tar så lang tid! Jeg vil snakke flytende spansk nå! Er så mye jeg ikke får spurt om. Og så mange ting jeg ikke får skikkelig svar på fordi jeg ikke skjønner alt. Umulig og forklare hva jeg mener også. Er ikke sånn som på engelsk. Er det et ord jeg ikke vet hva er på engelsk så kan jeg jo bare forklare, men har ikke ord til det heller. Er så stress!

I dag har jeg ikke fått gjort mye lekser. Er så vanskelig å motivere seg. Sitter på skolen hele dagen og sliter ut hodet bare for å skjønne halvparten. Og når jeg kommer hjem må jeg gjennom alt en gang til for meg selv, bare for å skjønne litt mer av hva som skjer på skolen. + leksene, som til og med spanjolene klager på er vanskelige. Da kan de jo forestille seg hvor vanskelig det er for en som ikke skjønner oppgaven engang. Men jeg prøver så gødt jeg kan, og noe mer enn det kan jeg faktisk ikke gjøre.

Har akkurat vært ute og kjøpt Peta. Det er en russelignene bukse som skal brukes under Pilar. De andre jentene sa jeg skulle kjøpe en hvit en, for da er det lettest og tegne og skrive på den. Så da gjorde jeg det. Spurte hvorfor de skulle ha disse buskene, og de sa det var for ikke å ødelegge sine vanlige klær. så jeg lurer på hva de har tenkt å gjøre :p Vet at det blir veldig mye festing, og det er ikke uvanlig å være ute til langt ut på morgenkvisten. Det sa i hvertfall Ana. Vet ikke heeeelt hva som skjer enda, så får vel bare vente og se.







6 kommentarer:

  1. Ja, du får passe på deg selv!
    Husk på at du er i et fremmendt land og ikke forstår alt, slik at du ikke begir deg ut på noe du kommer til å angre på!
    klem mamma

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig med deg ! Det er stress, og jeg skulle også ønske at språket kom litt fortere.. ! Stor klem !

    SvarSlett
  3. Neida mamma, jeg er forsiktig, og jeg vet jo sånn halvveis hva dette går ut på. Ana og vennene på skolen har jo fortalt hva som skal skje og hva vi skal gjøre ;)

    Mariell: Det er bra vi er to. Føler at alle dere andre fra kurset omtrent snakker flytende nå.. Også skal vi sikkert møtes en gang iløpet av året, også er jeg den eneste som ikke snakker :p Klem <3

    SvarSlett
  4. Morsomt! med den lange festen og den buksa altså, blir sikkert kjempe morro:)

    SvarSlett
  5. dette blir jo som to russetider Runa... Heldiggris!

    Daniel

    SvarSlett
  6. Amanda: Håper det blir bra :) Gleder meg!

    Daniel: haha Ja :)

    SvarSlett