torsdag 22. oktober 2009

Bilder + en morsom historie

Da har jeg vært ute en tur og tatt litt bilder, kjøpt meg kjeks og pringles, og nå sitter jeg benka klar for å snakke med farmor :) Hun er ventet på skype klokken 18.00. Har ikke snakket med henne på 1 1/2 måned, så nå er det sannelig på tide!
Mamma lurte på om jeg kunne ta noen bilder rundt der jeg bor, så jeg var ute nå da og tok litt her og der. Men jeg må advare, det er ikke veldig mye spennende og se på.
Har bare en bitteliten historie fra skolen i dag som jeg må fortelle. I timen hvor vi har fundamentos må vi gå fra det vanlige klasserommet og ned til et annet bygg til datarommet. Var veldig rask ned til datarommet i dag, så da jeg kom var det bare læreren og Fran (Anniken vet hvem dette er) som var der. Jeg satte meg ned på en av kontorstolene som som sto ved det ene bordet. Men akkurat denne kontorstolen var tydeligvis ødelagt, for da jeg lente meg litt over på den ene siden, så vippet hele setet bakover, og jeg ropte høyt, smalt henda i bordet og så satt jeg på gulvet. Fran og læreren lo så de ikke greide å stå. Var først litt forfjamset, men begynte å le jeg også. Så tok læreren med seg stolen ut, så ingen andre skulle sette seg på den. Fran og jeg satt og smålo hver for oss hele timen. haha

Forresten så gikk matteprøven mildt sagt ikke bra. Vet ikke om jeg kan forvente meg en 2´er engang. Men det er glemt allerede.

Utsikten fra døra til blokka. Runder hjørnet til høyre der, når jeg skal til skolen.

Jeg bor i blokka helt til venstre på bildet. Den du bare ser litt av. De andre blokkene de jeg ser når jeg ser ut av vinduet på rommet mitt.


Inngangen til blokka. Er det ikke spennende dere? :)



Dette her er faktisk den offentlige barneskolen. Litt anderledes enn de vi har i Norge? Dette ser jo ut som det norske slott. haha


Skolen min er rett bak de buskene der. Vi pleier og sitte utenfor her når vi har pauser.




Dette er der hvor tyrefektingen foregår. Rett over veien for denne ligger skolen.

Og her er inngangen til skolen. Det er port, og om du kommer for sent så er porten lukket, da må du ringe på for å komme inn. Men det er ikke noe stress for oss som går bachillerato.

3 kommentarer:

  1. Så fint å få sett litt hvor du er:)
    Helt grei barneskole det der..

    Og døh! jeg har fått meg ny blogg! og ja, dette blit den tredje bloggen.. sjekk den ut lizzm:
    www.manda.ipublish.no

    SvarSlett
  2. haha ja, barneskolen var helt ok. Skal sjekke den ut med en gang! :D

    Takk mariell!

    SvarSlett