lørdag 12. september 2009

Jeg lever! :D

Skriver helt enkelt naa for aa forelle dere at jeg lever:p Laaner pcen til Ana, siden jeg ikke har turt aa sporre om jeg kan koble meg paa nettet deres enda;) hehe Blir ingen bilder enda da, ettersom jeg ikke har min egen pc.

Bussen gikk fra Madrid kl.11 og jeg maa innromme at jeg folte meg ikke saerlig kul da. Satt helt alene, og ante virkelig ikke hva jeg reiste til. Visste egentlig ikke helt hvor jeg skulle gaa av engang:p hehe eller om noen kom og hentet meg paa busstasjonen. Men alt ordnet seg uten prolemer. Kom meg av paa riktig sted og der sto det noen og ventet paa meg:) Dere som har lest de fleste innleggene mine huske kanskje at jeg sa jeg egentlig skulle bodd hos en dame som heter Begoña? Hun bor i etasjen under her jeg bor naa og er tydeligvis veldig god venn med Ana. Baade Ana og Begoña kom og hentet meg paa bussholdeplassen. Trodde det skulle bli litt kleint, ettersom jeg egentlig skulle bodd hos hun ene, men det gikk fint:)

Ana er kjempesnill! Skikkelig sot som forklarer alt med enkle ord og sakte tale. Da jeg kom var det en mann her som heter Cesar. Fikk ikke med meg hvordan han horer til denne familien da:p men han var naa i hvertfall her. Han skrudde opp hyller og skap paa rommet mitt da jeg kom til leiligheten:) Han sa han syntes jeg var flink til aa skjonne hva som ble sagt, og at jeg snakket ganske bra til bare aa ha vaert her noen uker:p Vet ikke helt om jeg tror paa han da.. hehe

Lillebror Adrian er den nydeligste ungen jeg har sett! litt over 1 aar gammel:) Han kommer og vil sitte paa fanget mitt og greier. Da kan jeg jo ikke vaere saa skummel i hvertfall. Bestemor (som jeg ikke vet navnet paa), Adrian og jeg gikk tur til parken. Skikkelig fint her! Og ALT ligger like ved leiligheten. Hovedpostkontoret ligger rett over veien, polititstasjon veggivegg, og en haug med cafeer, butikker o.l rett utenfor dora. Men allikevel er det ganske rolig her, i forhold til Madrid. Tror jeg kommer til aa trives kjempegodt her! Haaper bare den tyske jenta som kommer i morgen er hyggelig:) Er hun det, saa er alt toppers!

Begynner foresten paa skolen naa paa mandag, og ikke paa torsdag som jeg trodde. Saa vidt jeg vet har jeg ikke valgt noen fag enda, saa faar se hvordan det blir:p Merkelig dette her altsaa. Jeg aner ingen ting egentlig. Faar se hva de finner paa paa skolen paa mandag. Haaper jeg kan velge noen fag, for kan jo hende de bare har plassert meg et sted? jaja, de tar det litt som det kommer disse spanjolene.. Da faar sikkert jeg gjore det ogsaa;)

Saann:) Da vet dere at alt gikk fint! ¡Hasta mañana!

8 kommentarer:

  1. Høres veldig bra ut Runa!:)

    SvarSlett
  2. Du greier deg fint Runa, jeg er stolt av deg! Her er det helt stille, bare meg hjemme på 4.døgnet. Ikke en gang Singha som svinser rundt. Nå har jeg ryddet rommet ditt, og Olav flytter inn på ordentlig når han kommer hjem. Og jeg håper du tørker støv litt oftere på ditt nye rom, en det du har gjort her, for det var utrolig støvete! Lykke til på skolen på mandag! Klem mamma

    SvarSlett
  3. ja, da kan jeg tenke meg at det er veldig stille hjemme. For pleide jo Lina og jeg ogsaa aa vaere hjemme naar pappa, Olav og Singha dro paa jakt. jaja, de kommer jo hjemi dag:) Har farmor flyttet enda?

    Jeg torket da stov hele tiden hjemme paa rommet:p Det maa ha vaert etter at jeg dro det ble stovete tror jeg;) hehe for jeg stovsugde og vasket gulvet omtrent hver enest dag!
    Haaper det blir bra paa skolen da, for det gruer jeg meg litt til, men det skal gaa bra.

    SvarSlett
  4. Godt å høre at alt er bra med deg Runa :) Javier og Vicky spurte meg hele tiden om jeg hadde hørt noe fra deg, så de ble glade når jeg sa at jeg hadde fått melding av deg.

    Lykke til på skolen i morra!! Det går kjempebra. Du snakker nok mer spansk enn du tror og alle kommer til å ville snakke med "la rubia" ;)

    Klemmååår :D

    SvarSlett
  5. Bra at det gikk fint med bussen og alt. Første skoledag kommer nok til å bli kjempegøy! Det syns vertfal eg. Tror du skal gå i klasse med de eg gikk med ;) Lykke til!

    SvarSlett
  6. Cathrine:) hehe de virket litt bekymret siden de ikke visste noen ting om den nye familien, og heller ikke jeg visst saa mye :p Du kan fortelle dem at jeg har det veldig bra her, og at alle er kjmpesnille om meg! Tusen takk:) og Lykke til selv paa skolen paa onsdag:) Haaper ikke folk spor om kompliserte ting, for da kan jeg ikke svare.. haha stor klem <3

    Anniken: Haaper de er snille mot meg:) hihi men det er de sikkert. Jeg har ikke valgt noen fag enda, saa vet ikke helt hvordan det blir med det, men det ordner seg sikkert:) Tusen takk! Blir goy naar du kommer!

    SvarSlett
  7. Hei Runa

    Nå er Olav, Singha og jeg hjemme igjen fra årets jakt (to ryper iår). Singha har blitt kjempeflink ogt skjønt poenget under jakta. Hun var fryktelig sliten når vi kom hjem. Hun skled ned av bilsetet på vei hjem. Da orket hun ikke engang å klatre opp igjen. I dag morges måttte vi dra henne hun av buret for en liten luftetur.

    Håper du har overlevet første dag på skolen, og håper vi kan koble oss opp på Skype snart igjen.

    Ha det bra for denne gang.

    Mange klemmer fra pappa

    SvarSlett
  8. Hei! Saa bra Singha klarte seg godt :) Hun trenger kanskje litt mer trening for neste jakt. For hun burde jo ikke vaere saaaa sliten vel? Men hun er sikkert ganske stol ogsaa. Mener stol som med omme muskler:p hehe

    Skal koble opp skype saa fort jeg faar nett. Da kan jeg sende en mld hjem og si at dere maa logge paa ;) hehe

    Mange klemmer fra Runa :)

    SvarSlett