tirsdag 15. september 2009

2.skoledag

2.skoledag har gaatt helt greit det det ogsaa. Litt vanskeligheter i noen fag, som fundamentos:p Stort sett skjonner jeg veldig lite av hva laererne sier, men prover saa hardt jeg kan og folge med og konsentrere meg om hva de sier. For da snapper jeg opp ord her og der og skjonner i hvertfall saann grovt hva de snakker om. To fag tror jeg at jeg skal greie uten storre problemer. Engelsk burde gaa knirkefritt, for der er jeg, uten og overdrive, helt klart best:p Det er goy, for jeg skjonner jo ingen ting i de andre timene, men her er det plutselig dem som trenger hjelp:) Jeg koser meg! haha I dag feks. spurte laereren om jeg var norsk, og da sa en annen gutt i klassen til henne at hun kunne snakke engelsk til meg. saa da fikk jeg plutselig noen aa prate med:) Hun kom bort etter timen og pratet litt, saa det var jo goy!

Geografía er ogsaa et fag jeg burde faa til greit etter hvert. Det vanskelige er aa kunne alle uttrykk som lengdegrader og breddegrader osv paa spansk, men selve faget burde jeg skjonne. Saa litt i boka, og det er nesten det samme som vi hadde i fjor paa skolen. Eller, egentlig burde jeg greie alle fagene her. Eneste problemet er jo spraaket, for jeg tror ikke de ligger noe saerlig forran oss i noen fag. Er ikke helt sikker paa matten enda, for har bare hatt én time.

Vi gjor ikke mye etter skolen her egentlig. Har vaert saa trott at jeg har begynt med siesta etter skolen. Ogsaa legger jeg meg drit tidlig! I gaar, da klokka var 10 laa jeg i senga for aa lese noen gloser osv, ogsaa duppet jeg av litt. Vaaknet ikke for klokka var 4 paa natta igjen. Da hadde jeg alle klaerne paa:p Saa jeg bare skiftet til pysj, ogsaa sov jeg videre. Haha

fikk kjopt noen boker i gaar ogsaa, men langt i fra alle. De koster utrolig mye. Bokhandelen hadde ikke alle bokene jeg trengte, saa tror Bego sa vi skulle gaa i dag, men er ikke helt sikker. Klokka er nesten 6 naa, men haaper vi faar gjort det snart ettersom jeg maa dele boker med andre i klassen hele tiden.

Hilsen Roooona :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar