søndag 13. september 2009

1. hele dag hos familien

Da har nesten hele forste dagen gaatt. Sov ganske lenge i dag, siden ingen ting skulle skje for rundt 2. Sov til halv elleve tror jeg, og saa sto jeg opp og spiste frokost.

Da klokka var rundt 1 dukket det opp en soster av Ana. Og litt senere kom Cesar ogsaa. Tror jeg har funnet ut hvem denne mystiske mannen er:p For om jeg ikke tar heeelt feil er han kjaeresten til Ana. Han er i hvertfall her naa og vasker kjoleskapet (av alle ting), mens Ana kjorer Adrian til faren sin. Etter en stund kom den 2. sosteren til Ana ogsaa og hun hadde med seg sitt andre barn. Saa for aa oppsumere hvilke folk som faktisk var her var det: bestemor, Ana, Adrian, Daniella (datter til ene soster), soster 1, soster 2, sonn til soster 2, og Cesar.

Vi gjorde egentlig ingenting, bare satt og saa paa at de tre barna lekte:p men det var jo hyggelig aa mote resten av familien da. Da klokken nermet seg 2 dro Ana og jeg for aa hente den tyske jenta paa togstasjonen. Vi lette i evigheter og ringte rundt for aa prove aa finne ut hvor hun var. Til slutt kom Cesar ogsaa for aa hjelpe til. Da ble hun ropt opp paa speaker over hele togstasjonen, men vi fant henne fortsatt ikke:p Saa til slutt, etter 2 og en halv time, fant vi ut at hun var paa en annen togstasjon i Zaragoza! haha.. ¡Vaya Día!
Hun heter Hannah og er bare 15 aar gammel! Hun snakker nesten ikke spansk i det hele tatt og skjonner stort sett ingenting av hva de sier til henne. Stakars jente. Hun skal vaere her 1 aar saann som meg. Vi deler rom og jeg tror det skal gaa greit egentlig. Vi kommer nok ikke til aa vaere mye sammen paa skolen eller ha mange felles venner ettersom vi ikke er like gamle og ikke gaar i samme klasse. Men hun er veldig hyggelig og hun ble glad da hun fant ut at jeg snakke engelsk.

Lea og Cathrine: jeg maa snakke litt engelsk med henne.. For hun skjonner ingenting i spansk, ogsaa synes jeg litt synd paa henne. Hun er ikke som Victoria i det hele tatt. Sjenert og ikke saerlig flink i spraaket. Hun virker heller ikke like gammel som Victoria gjorde, selv om de er like gamle.

I morgen er det forste skoledag:S Haaper de er snille med meg:) Men det er de sikkert. Er forberedt paa et ikke saa rent lite spraakproblem, men det skal gaa bra tror jeg. Har faktisk greid meg ganske bra her. Mye bedre enn den tyske jenta i hvertfall. Faar haape hun tar spraaket fort:) Skal prove aa faa koblet pcen min til nettet i kveld naar Ana kommer hjem. Men vet ikke om jeg faar gjort det. Vi faar se;) Som med alt annet her nede, det er bare aa vente aa se hva som skjer, om en ikke skjonner hva som skjer:p haha

3 kommentarer:

  1. Fikk du aldri noe mer info i fra Aspect?
    Farmor har ikke flyttet ennå, hun flytter rundt 1. okt. Men hun har fått halsbetennelse og er ganske dårlig. var her kl.07:30 i morges og fikk de slimløsende tab. som du ikke spiste opp da du hadde det samme.
    Hun ble veldig glad for brevet/kortet du sendte.
    Jeg takker også for brev og kort!
    Pappa og Olav kommer hjem om en time, tror ikke de har skutt noe.
    Klem fra mamma

    SvarSlett
  2. hehe, du skal få lov til å snakke litt med henne da! :P I morra på skolen må du jo snakke spansk uansett :) Skulle ønske jeg også begynte på skolen i morra, fordi jeg holder på å kjede meg i hjel.....

    Lykke til! Det går nok kjempebra :)

    SvarSlett
  3. mamma: Jeg fikk tilslutt det brevet fra Aspect. 3 dager for jeg skulle dra fra madird. Da hadde jeg ringt dem flere ganger. Men det sto egentlig ikke noe mer enn jeg allerede visste. Har du faatt ordnet med pengene?
    Huff da! Faar haape hun blir helt frisk til hun skal flytte da:) hva er den nye adressen hennes? Og naar burde jeg begynne aa sende til den isteden for den gamle? Klem <3

    Cathrine: Ja, jeg har snakket masse spansk naa! Vanskelig, og jeg blir sykt sliten i hodet etter bare noen timer, saa tror jeg skal ta en liten spansk yoga snart:p haha Synes du er heldig som har fri jeg, men deilig aa virkelig ha kommet igang:)

    SvarSlett