onsdag 16. september 2009

Engelsk er goy! :)

Hei saa kjedelige dere er.. Ingen kommentarer.

I dag har alt gaatt ganske bra:) Vi kom oss til skolen til riktig tid, jeg hadde alle de beste fagene i dag og jeg fikk snakket endel med de andre i klassen. Jeg maa bare faa fortelle om engelsken her en gang til:p I dag satt vi igang med litt virkelig arbeid, og det er saa enkelt! Laereren fortalte at det er veldig viktig at vi er forberedt paa eksamenene til vaaren og at vi skal jobbe med gamle eksamener i engelsktimene. Og da jeg fikk arket med de gamle provene maatte jeg skjerpe meg skikkelig for ikke aa le! Det var en liten tekst paa en halv A4-side, og noen sporsmaal som horte til teksten. Greia var at man skulle forstaa teksten og saa fullfore noen setninger. Den vanskeligste oppgaven var aa skrive en tekst om et tilsvarende emne som teksten paa arket. Denne teksten skulle vaere mellom 80-120 ord! Shit, tenkte jeg bare:p Dette kommer til aa bli mitt fag ass!

Og Geografi er det ganske lett og henge med i. Vi laerte jo alt om datolinjen, 0-meridianen, lengdegrader og maalestokk i fjor, saa her skjonner jeg i hvertfall hva laereren sier. Litt dumt at jeg ikke har spraaket saa jeg kan svare paa sporsmaalene, for jeg kan jo massevis av svarene:)

Tror forresten vi har vaerden morsomte filosofilaerer! Han hoier og roper og fekter med armene og snakker om himmelen, gud og alle de store sporsmaal. Han heter forresten Angel, noe jeg fant litt morsomt ettersom han underviser i Filosofía. Har begynt litt paa Sofies verden naa, og den er faktisk ikke saa vanskelig skrevet. Har kommet til side 8, og jeg har skjont alt hittil. Haaper de resterende 600 sidene er like enkle:p hehe

I friminuttet i dag bestemte mine venninner i klassen seg for aa laere meg palabrotas aka banneord. Ganske goy naar de skulle forklare hva alt betydde. Ogsaa var de veldig klar paa at dette bare var ord man kunne bruke naar man snakket med jevnaldrene. Man maatte ikke bruke dem i timen, og ikke naar man snakket med voksne. Saa de har ganske stor respekt for laerere og voksne her.

Me prekast! :D

2 kommentarer:

  1. Hei Runa

    Høres ut som du liker deg i klassen. Kansje litt lite utfordring i engelsk. Det er faktisk litt vanskelig å fikse når de andre er veldig dårlige. Alt bra her hjemme, jobber seint på jobben i dag så da har jeg jo tid til å blogge litt med deg!

    mange klemmer fra pappa

    SvarSlett
  2. Ja, engelsken er enkel, men det er forsovet heelt greit! Deilig aa ha ett fag der jeg virkelig kan vise at jeg har noenting i hodet :p
    Bra alt er bra hjemme :)

    Mange klemmer fra Runa!

    SvarSlett