fredag 25. september 2009

Diktlesinga gikk...

...helt fint :) Følte i hvertfall at det gikk helt fint. Skal se det på tv i kveld, så da får jeg jo sett hvordan jeg EGENTLIG var:p Men rektor kom faktisk inn i klassen etterpå og sa at jeg var veldig flink og at de viktige folkene som var på besøk på skolen hadde lurt litt på hvordan jeg klarte meg i undervisning osv. De hadde visst syntes det var gøy å høre noen snakke norsk. hehe Da jeg gikk opp på podiet ble det i hvertfall heeeelt stille! "Den norske jenta skal si noe!" Hadde garantert hørt det om noen hadde sluppet en nål i gulvet.

Etter at vi var ferdig med alt var det vanlige timer igjen. Mattelæreren som synes jeg er så dårlig i matte kom til et stykke han selv ikke klarte å løse i dag:p Brukte nesten hele timen på ett stykke, for han kunne ikke finne noen løsning på den selv. Tilslutt sa han at den var incompatible (en likning uten løsning), men jeg hadde en liten mistanke om at den egentlig kunne løses. Han gikk i hvertfall fort til neste stykke etter å ha sagt det, slik at ingen andre skulle rekke å løse den:p

Jeg skjønner ikke hva det er med geografía faget mitt. Hver gang vi har det blir jeg så sinnsykt trøtt! Sitter å dupper med hodet hele tiden, noe som er totalt selvpining. Hun læreren liker meg ikke så godt tror jeg, noe som kanskje er forståelig når jeg sover i alle timene hennes. Men jeg klarer virkelig ikke gjøre noe med det. Dere som har sittet i en trippeltime matte med meg på Nesodden vet hva jeg snakker om ;) hehe

I dag skal jeg nok bare være hjemme og slappe av. Mulig jeg tar meg en tur bort på treningssenteret litt senere, om jeg gidder. Litt deilig, for Hannah skal bort i kveld, så da har jeg rommet for meg selv :D



Diktet skrevet først på norsk, også er oversettelsen på spansk under ;) Er jeg ikke flink? Kjempelangt altså!!

7 kommentarer:

  1. Jeg er stolt av deg!
    Jeg hadde ikke turt!
    Må du ha geografi i år? ble du ikke ferdig med det faget her i fjor?
    mamma

    SvarSlett
  2. Jeg tror ikke jeg egentlig hadde noe valg :p Det er ikke så mange forskjellige språk på skolen, så norsk var liksom et veldig eksotisk innlsag da.

    Jeg må vel ikke ha geografi i år, men alternativet er fysikk, Gresk, latin eller biologi. Og så hadde jeg geografi i fjor, så da blir det litt lettere å bestå dette faget for meg ;)

    SvarSlett
  3. Gikk nok fint vil eg tro. Ka heter egentlig de du går i kalsse med? Er skikkelig spent.. for tror du går med de fleste eg gikk med=)No er det bare 1 uke til eg kommer!!!

    SvarSlett
  4. Går i klasse med Maria, Erika, Evelyn, Olalla, Fran, Jorge, Ismael, Ana, osv. Er ganske sikker på at det er samme klasse;) De sier i hvertfall så. hehe Gleder meg til du kommer! Da kan jeg snakke litt norsk in real life og ikke bare på skype. Også har du sikkert mange kule steder som du vet om, som jeg enda ikke har funnet:p

    SvarSlett
  5. vi skal nok finne på noe. Kusinen min kommer også.. om eg ikke sa det. Så vi skal ta deg med ut. Har du vært ute? i casco

    SvarSlett
  6. Det hadde vært kjempegøy :) Har ikke vært ute sånn nei. Bare med de andre spannske jentene i klassen. Droppet Casco da de skulle dit. Visste at Ana jobbet der, og det var den første helga her, så fant ut at jeg droppet det. Senere fortalte Ana at hun gjerne ville vise meg baren hennes osv, så tror ikke egentlig det hadde gjort så mye om jeg hadde dukket opp der :p

    SvarSlett
  7. Neida, hun elsker at vi er der. Meg og hun norske eg hang med var der hele tiden. Eg skal vise deg casco! :D Men du har vel ikke fri? :S for pilares begynner ikke før uken etter.Men vi fikser noe.

    SvarSlett