torsdag 24. september 2009

Endelig internett! :D

Tenkte bare jeg skulle begynne med et bilde fra forkurset i Madrid. Her holder alle fem diplomene vi fikk. Også er det læreren vår i midten. Nacho!

Ble ikke noe innlegg i går nei. Jeg prioriterte å snakke med Jesper på skype:) Har ikke snakket ordentlig med han (utenom på msn da) på nesten 2 uker! Så det var på tide nå! Fikk nemlig nett i går, så nå er alt bra her. hehe Nå kan jeg i hvertfall få snakket med folk, så det er deilig.
I går skjedde det vel egentlig ikke så veldig mye interessant. Var bare på skolen også dro Hannah og jeg på treningssenteret på kvelden. Deilig å få trent litt! De som kjenner meg vet at jeg blir helt sinnsykt rød i ansiktet når jeg spiller håndballkamp osv, og da hjelper det selvfølgelig ikke at jeg er i superdårlig form:p Så da jeg trente i går, var det faktisk en mann kommenterte fargen i ansiktet mitt da han gikk forbi meg da jeg løp på tredemølla:p Han sa noe som: Que Color! Altså ikke CAlor, for det betyr varmt, men cOlor, som betyr farge.. haha
Fikk snakket med rektor i går også, og jeg slipper å synge. Skal si Roser er røde fioler er blå osv på norsk først, også samme diktet på spansk etterpå. Nevnte jeg forresten av Aragon-TV skal være der? Det betyr at omtrent 700 000 mennesker kan se meg på tv dagen etter! Mange mennesker!
Fikk snakket litt med mattelæreren min i dag. Han lurte på hvordan leksene hadde gått, og jeg måtte jo da fortelle at jeg ikke skjønte noen ting. Jeg fortalte han at jeg kom fra Norge, og da sa han bare: aha! Det forklarer alt:p Tydeligvis har han hatt norske elever før, for vi er ikke akkurat kjent for å ha høyt nivå på matten hjemme! Dermed er jeg liksom litt unnskyldt.
Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til i kveld. Nå må jeg i hvertfall sette meg til med lesker og få pugget litt gloser. Det dagligdagse språket her begynner jeg å skjønne veldig bra nå faktisk. Skjønner stort sett alt de sier til meg, men fortsatt litt vanskelig å henge med i samtalene dem imellom. Det som virkelig er vanskelig er alle faguttrykkene! Må jo slå opp annet hvert ord. Og ettersom det er faguttrykk, er det ikke alle som står i ordboka engang. Så da er jeg litt lost. Foreløpig er Ordboka min beste venn!
Nå som jeg har fått nett på pcen min kan jeg jo legge ut noen bilder! Litt mer spennende å lese da.

Utsikten fra stuevinduet vårt. Det sier seg kanskje selv at biltuting og sirener er hverdagskost?
Dette er Hannah. Hannag er en tysk jente på 15 år, og jeg deler rom med henne.

Badet. På dette tidspunktet var det ikke speil ved vasken eller forheng til dusjen, men det er på plass nå;)


Dette er stua + spisebord. Det er her vi spiser middag og Comer.


Stua fra den andre siden. Utsikten ned mot veien er tatt fra vinduet over sofaen.


Dette er kjøkkenet. Ganske lite, men det fungerer helt fint:)


Og her er rommet vårt. Ettersom jeg kom først, er størst og snakker best spansk, tok jeg meg friheten til å velge seng først! hihi jeg sover nede.



5 kommentarer:

  1. Lykke til da Runa :) Det går nok bra, vi får håpe du ikke driter deg ut ;)
    Selv om det hadde vært litt gøy da!!

    Stedet du bor ser fint ut da! Kos deg :)

    Jeg elsker deg <3

    SvarSlett
  2. Håper ikke jeg driter meg ut nei:p Det hadde IKKE vært gøy i det hele tatt.

    Det er veldig koslig her :)

    Jeg elsker deg<3

    SvarSlett
  3. Stua så veldig liten ut, er det plass til alle de fam.medlemmene som du snakker om er på besøk hele tiden? Er det sitteplass til alle eller står noen?
    Du har jo snakket i store forsamlinger før, så det går sikkert bra!

    SvarSlett
  4. Endelig nett ja! herlig:) Da kan vi snakkes snart, for det er lenge siden!
    Jeg har forresten laget meg en ny blogg fordi ipublsih-bloggen blir sletta så nå har jeg også blogspot:)
    Vi snakkes på skype;) glad deg, søta!

    SvarSlett
  5. Regner med at det kanskje var mamma som skrev den anonyme meldingen? Det er plass til alle, men de er somregel ikke her samtidig. De overlapper hverandre litt. Så om jeg går i dusjen, så kan det gjerne være noen heeeelt andre der når jeg kommer ut igjen;) hehe
    Det gikk helt fint å snakke forran alle. Skal se det på tv i kveld da, så da får jeg sett hvordan det EGENTLIG var.

    Amanda: Ja endelig! Har savnet det skikkelig altså! Vi snakkes på skype snart:) Skikkelig lenge siden. Har hørt at det er flere som har problemer med Ipublish. Glad i deg Amanda <3

    SvarSlett