søndag 20. september 2009

En maaned i Spania

Ja, da har jeg vaert i Spania en maaned. Synes det har gaatt ganske fort egentlig, men samtidig saa foles det som om jeg har vaert her i en evighet.

Jeg tror jeg har laert mye paa denne maaneden, men det er vanskelig aa si hvor mye:P For jeg husker jo ikke hva jeg kunne da jeg kom. Men vet i hvertfall at jeg har faatt utrolig mange nye ord. Det er vel det jeg trenger forst, og saa kommer setninger og spraak etterpaa. Haaper det i hvertfall:p For jeg foler at jeg er virkelig daarlig til aa snakke. De har god tolmodighet disse spanjolene, det skal de ha! hehe

Tror ukene kommer til aa gaa relativt fort unna naa som skolen ha begynt. Det er jo alltid saann i Norge i hvertfall. Ukene frem til hostferie og juleferie gaar saa fort at en nesten ikke rekker faa med seg hva som skjer. Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til aa snakke flytende! Det blir saa deilig.

I morgen skal Hannah og jeg ut for aa shoppe klaer. Liker ikke helt aa shoppe med spanjolene, for de synes alt er kjempedyrt! Vi var jo ute paa shoping paa fredag, men da kjopte ingen av dem noen ting. Foler ikke at jeg heller burde bruke noe saerlig mer enn dem. Og da passer det egentlig veldig bra at Hannah synes det samme som meg. Og paa tirsdag skal vi ut og spise med omraaderepresentanten (langt ord) fra GetReady. Hun vil bli litt kjent med oss og hore (!) hvordan det gaar med oss osv. Veldig koslig at hun ba oss med ut paa café da:)

I dag har jeg egentlig ikke gjort noen ting. Veldig deilig! Har lest litt i El Mundo de Sofía. Er paa side 35 naa. hehe, det gaar fremover:p Er litt goy aa lese akkurat den boka, for det staar saa mye om Norge osv:) Jeg koser meg med en boka altsaa.

Runa

2 kommentarer:

  1. Enig ass, det har gått fort, men samtidig utrolig sakte! Du har nok lært mye mer enn du tror!! :D Før du vet ordet av det babler du i vei på spansk uten å tenke på alt du skal si.

    Jeg elsker deg Runa <3

    SvarSlett
  2. Ja jeg vet. Det er litt vanskelig aa forklare;) Jeg vet ikke hvor mye jeg har laert, men har i hvertfall faatt mange ord. Haaper det bare sier klikk ogsaa snakker jeg :) men saann blir det nok ikke.. hehe

    Jeg elsker deg Jesper <3

    SvarSlett