fredag 18. september 2009

I dag er alt ting bedre

I dag har alt vaert mye bedre:) Som sagt, det gaar veldig opp og ned her. Noen dager er alt dritt, og andre dager gaar det meste greit. Skjonte fortsatt ikke det som skjedde i matten, men jeg tror ikke laereren heller forventer at jeg skal forstaa det helt enda. Saa da er det greit. Forresten pappa; Selv om jeg hadde lost opg i gaar, saa var det visst ikke riktig fordi hele meningen var aa bruke Gauss-metoden:p Men den skjonner jeg fortsatt ikke.

Etter at jeg skrev innlegget i gaar der jeg var saa fortvilet, dro Hannah (tyskeren) og jeg til et treningssenter 10 min fra leiligheten. Saa da fikk jeg uttlop for litt frustrasjon. Utrolig deilig etterpaa, og alt ble mye bedre:)

I dag etter skolen har jeg vaert ute paa shoping med noen venninner fra klassen. Veldig koslige:) De forklarer og viser meg hvor alt er og hva ting heter, og jeg faar praktisert spansken min masse naar jeg er med dem. Hun ene sa at naar jula kom ville jeg vaere i stand til aa snakke helt uten problemer, og i naar mai kommer vil jeg snakke helt perfekt. Vet ikke helt om jeg tror henne der, men haaper jo selvfolgelig:) Merker at ting gaar forover, sakte men sikkert. Faar masse nye ord hver eneste dag, sa vokabularet er utrolig mye storre naa enn da jeg kom i hvertfall. Det er jo betryggene. Jeg har forresten tatt vare paa alle de spanske tekstene jeg skrev paa spanskkurset i Madrid. Det kan jo bli veldig goy aa lese narr jeg snakker flytende :p hehe

Runa :D

3 kommentarer:

  1. Ja der ser du Runa, det er bestandig lys i tunellen!
    Ha ei fin helg og slapp av fra leksene!
    Klem mamma

    SvarSlett
  2. Hehe, alltid lys i enden av tunnelen ja, men saa kommer det nye tuneller :p Her gaar det veldig opp og ned i hvertfall, men for oyeblikket er det greit :) Har lekser over helgen, saa det gaar nok ikke.

    Klem <3

    SvarSlett
  3. Så bra at det går bedre : D
    klem fra Marte <3

    SvarSlett