onsdag 9. september 2009

Palacio Royal og Kukuxumusu

Etter å ha lest noen eldre innlegg ser jeg at begynnelsen på innleggene mine gjerne begynner med det samme; I dag har jeg bare vært på skolen... :P Men det er faktisk sant. Det er kjedelige dager her. For har bare vært på skolen i dag. Og etter gramatikken var vi på guidet tur rundt i sentrum av Madrid. Helt greit, men deilig å komme hjem! Sov 3 timer tror jeg:p var helt syykt trøtt!

Tante Kari? Fikk du svar på sms´en min? Det har vært noe galt med den, så har ikke kunne sende mld på noen dager, men tror det skal funke nå;)

Amanda: Hvordan var bursdagen din? Fikk du noe fint? :D Fikk desverre ikke sittet på skype med deg:( Kan fortelle neste gang vi snakker sammen:D Ganske morsom historie ;) btw, du kan jo kommentere uten og ha en google-konto da. Du kan skrive som anonym, og skrive hilsen Amanda nederst. Det er så koslig med kommentarer:)

Det som står ovenfor her skulle egentlig vært postet i går, men rett før jeg skulle legge det ut, gikk strømmen ut av pcen, og da gikk jeg å la meg isteden :p

I dag var vi såklart først på skolen, og etterpå besøkte vi Palacio Royal (det spanske slottet). Det var stort! Og mye mer overdådig enn den norske. Men syntes kanskje det var litt vel mye av det gode. Gull og glitter over alt, med fløyel og speil og originalmalerier malt av Goya og Velasques. Det var til og med en samling av ekte Stradivarius-fioliner der! Litt kult og ha sett 3 stykker på samme sted. Er ikke helt sikker på hvor mange det finnes, men det er jo ikke mange.
Etter Palacio Royal dro alle jentene fra kurset, bortsett fra Mirka, som ikke orket, på kino :) Den var helt grei, men varte veldig lenge! 2.5 time.

På skolen i dag skulle jeg forresten slå opp et ord. Det ble oversatt til norsk som Alfagress.. Hm.. Men jeg kan ikke si at jeg helt vet hva alfagress er fornoe:p Er det noen som vet?? Det var i hvertfall ikke mye hjelp å få fra ordboka på dét ordet;)

Tror jeg skal ha en liten konkuranse her dere;) Første til å kommentere på bloggen skal få et postkort! Uansett hvem det er. Bare skriv adressen din med kommentaren, og postkortet er hos deg om en uke:D

En helt random butikk jeg bare måtte ta bilde av, fordi navnet var så utrolig morsomt:p

På walking tour i Madrid sentrum. Viktig og passe godt på sekken fikk vi beskjed om. Ettersom lommetyvene ser seg ut dumme blonde turister:p

Dette er faktisk den eldste restauranten i hele verden! Jeg har tatt på den :p Den har vært i drift siden midten av 1700-tallet og aldri vært stengt. Det sto til og med et bevis fra Guinnes rekorder i vinduet om at den var verdens eldste restaurant.
Hasta Luego! :D

4 kommentarer:

  1. Haha Jeg er den første :D Stakar, du trenger ikke å sende til meg hvis du syns det var kjedelig...

    Pass på tingene dine, og deg selv!

    Jeg elsker deg Runa min<3

    SvarSlett
  2. Runa!
    Høres ut som om du har det bra! Misunner deg... Og savner deg <3

    Klem Ina

    SvarSlett
  3. Ja jeg fikk SMS fra deg, så nå virker mobilen over landegrensene.
    Hvordan går det med treningen din? Kun svømming i poolen?

    SvarSlett
  4. Jeg har alt sendt deg et kort Jesper, men det er sikkert ikke kommet frem enda. Men du skal faa et til :)
    Jeg skal passe pàa tingene mine og meg selv!;)

    Hei Ina:) Deg har jeg ikke hoert mye fra. Vi maa snakke paa skype en dag:) Har det veldig bra! Men det er mye arbeid, men ogsaa mye morsomt. Savner deg ogsaa <3

    Saa bra at det funker naa! Det er fint lite med trening:p Har ikke hatt noe ekstra tid til det, men regner med aa melde meg inn paa et treningssenter naar jeg kommer til Zaragoza. Hittil har det bare vaert i pooolen ja :D

    SvarSlett