lørdag 19. desember 2009

The spanish way of life

Beklager virkelig, men jeg glemte å ta med meg kameraet i går, så det blir nok ingen bilder fra kvelden. Men det var kjempekoslig! Mange folk fra begge klasser var med, men det var også endel som ikke kom. Vi som var der hadde det i hvertfall kjempekos. V spiste jo på en kebabsjappe og slo sammen 4 bord. Litt alternativt å ha "Julebord" der, men kebab er jo veldig godt også da!

Jeg var ikke hjemme før klokka var 4 på morgenen. Og jeg var, som alltid, en av de første som dro hjem. Merkelig det livet her altså. Men det er jo nødt til å bli sent når man ikke møtes før klokken er 11. Så om man sammenlikner med Norge, så er vi ikke ute så veldig mye lenger. I Norge begynner vi jo gjerne rundt 8, og holder på til siste buss, så det er jo ikke store forskjellen.

Ellers så kan jeg fortelle om den fantastiske tilstanden blokka jeg bor i er i nå. For bare noen dager siden, da jeg kom hjem fra skolen, fantes det plutselig ikke vann i springen. I Norge så hender det jo at vannet på kuttes fordi de skal ordne noe, men da får man jo varsel mange dager i forveien om at vannet er av fra f.eks 14.00 - 16.00. Her tar de bare hele greia som det passer dem. Så da hadde vi ikke vann den dagen. Og helt siden i går har vi ikke hatt varmtvann. Noe vi heller ikke vil få før på mandag. Hele varmtvannssystemet har brutt sammen, og det fosser vann ut i nedereste etasje der utgangsdøra er. Så man må ha med seg paraply (!) for ikke å bli klissvåt på den lille veien fra heisen og ut døra. Ana sa også at det kan hende vi blir uten strøm. Om vannet lekker til dit sikringsskapene er, må de kutte strømmen. For alle vet jo at vann og strøm ikke går så godt sammen. Heldigvis så fungerer fortsatt varmen. Den fungerer slik at det er varmtvann som varmer opp. Men dette nettet av varmtvannsledinger var visst ikke ødelagt. Så der har dere Spania.



The spanish way of life!

6 kommentarer:

  1. Runa, you awesome trooper! Stay strong, show them how Norwegians do it, baby!

    SvarSlett
  2. Hei Runa
    Nå sitter vi oppe hos Gudmor og Gudfar i skogen og vi er veldig glad i deg!
    Hilsen
    Mamma, Pappa, Henry og Toril

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Elisabeth: Jeg skal vise dem hva vikinger fra nord er lagd av :)

    Mamma,pappa,Henry, Toril: Haha det var EN random kommentar! Jeg tenker nå mitt når den ble skrevet 01.50 på natta.. Jeg er glad i dere også!

    SvarSlett
  5. Huff og huff! Vann i gangen, ja! ikke bra

    SvarSlett
  6. Det er ikke bare snakk om vann i gangen her:p Det er en elv ut av inngangsdøra!

    SvarSlett