onsdag 23. desember 2009

Jeg lever dere!

Hei dere! Jeg lever faktisk! Etter to dager på et steinalderhotell som vi rett og slett bare gikk ut ifra ikke hadde trådløst nett skrudde jeg på pcen. Og *ping* Der kom det opp et usikret nett som hadde samme navn som hotellet. Utrolig teit av oss og ikke engang sjekke. Så ja, jeg har da altså nett, og kan oppdatere selv om jeg er i Pyreneene.

Hittil har alt bare vært helt herlig! Norske jenter, snø, ski, norsk godeteri, norsk humor, og selvfølgelig spanske familier også. Vi har vært 2 dager i bakken og stått masse, men i dag var vi så slitne at vi rett og slett tok en dag på hotellet med film. Det har vært superdeilig. Vi er langt oppe i Pyreneene ikke langt fra Frankrike, og vi har faktisk funnet ut at det ikke kreves pass eller noe som helst for å reise til Frankrike, så etterpå skal vi ta buss til grensa for å stå med en fot i Spania og en fot i Frankrike. Kult eller? Haha, vi synes i hvertfall det.

Første dagen da vi kom opp til Pyreneene skulle vi leie ski. Og vi vettu, vi er jo nordmenn, så vi kan jo dette her. Cathrine klarte til og med å prestere å si at vi står på ski omtrent hver eneste helg (selv om jeg faktisk ikke har stått på 2 år). Og derfor fikk vi noen ski som muligens er litt stivere og mer proffe enn mine egne jeg er vandt med fra Norge. Men halo, hvor vanskelig kan det være? Vi er da norske og født med ski på beina. Det var noe annet med brasilianeren for å si det sånn. Hun er vertssøsteren til Mariell, og hun hadde aldri sett snø før før denne uka her. Hun ble meldt på et skikurs for nybegynnere. Og ja, det var for nybegynnere for å si det mildt. Hele første dagen ble brukt i bakker med en helling på 2 grader (eller mindre) for å lære og ploge. Ettersom hun ikke helt fikk det til, så gav hun opp etter denne dagen. Hun fant fort ut at ski var ikke noe for henne. Stakars, jeg kan forstå at dette er noen skumle greier når du ikke engang har sett snø før.

Været har vært så som så her oppe, og i dag regnet det faktisk. I går ble alle gjennomvåte, fordi det var så bløtt. Men vi har hatt det fantastisk morro i bakkene i 2 dager nå, og ser frem til enda flere! Jeg hadde til og med det beste hoppet på ski som noen sinne er blitt gjort av en nordmann tror jeg. Midt i den ene skibakken stoppet Cathrine opp, og jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor. Derfor fortsatte jeg bare videre, helt intetanende om at det var en skutervei rett forutt. Og en vei er jo alltid i plan, og for meg fungerte det helt fint som et hopp. Derfor forsvant jeg rett ut og ned. Det gikk helt fint med meg. Værre var det for Mariell og Cathrine som ikke klarte holde seg oppreist fordi de lo så mye. Synd vi ikke hadde kameraet med, for det hadde blitt et blinkskudd på høyde med Bresnjev og Honeckers kyss.

Ellers har vi bare tatt det med ro på hotellrommet og snakket med de på andre siden av veggen. Mhm, det er lytt her! Så for noen dager siden banket det på der på den andre siden. "Hvor kommer dere fra" Mariell: "Eh, Norge, og dere?" Guttene/mennene på andre siden: "Spania". Men de dro i dag tidlig, og vi har faktisk ikke sett dem face-to-face, tiltross for at de banket på døren her i går og latet som det var roomservice. Mariell holdt faktisk på å åpne fordi hun trodde det var ms.Brazil, men vi fikk heldigvis stoppet henne i tide. Haha



Snakker vi norsk dere? Mariell og Runa poserer i hvertfall

Cathrine og Maria Louisa


Vi leker oss med pringles. Lurer på hva de andre som satt rundt der tenkte?


Cathrine og Mariell der vi satter fra oss skiene


Runa og Mariell i en glasskuppel som må være Spanias svar på Ulrikken (i Bergen for dere som ikke visste det)


Mariell og Runa i en tunnel som tar oss opp skibakken etter endt dag på ski. Greit? Vi slapp og gå opp!



Se så fornøyd :D


Mariell klar til en dag i bakken. Fjellene bak er faktisk Frankrike.


Cathrine og Runa. Se så søte smil vi har!

I Promised Hannah, My German host sister, to write a paragraph in English in my blog just for her. Then she can follow what I am doing up here. So, Hi Hannah! I´m Fine! The weather isnt really good, but you know, we are norwegians and we go out in any weather, Haha. Today is "Small-christmas eve" as we say in Norway, but I really dont feel like its soon to be christmas. Neither does the other two norwegian girls. We have been two days in the pists (is the word pist?) skiing and it has been great. Even though the weather isnt really good. Today we took a "day-off" just to watch movies and  "chill out" haha. And now we are actually soon going to France. It is just 5 kilometers to France, so we are taking the bus and walking the last meters. One foot in Spain, one foot in France. Fun. I´ll call you tomorrow to wish you marry christmas. I just have to reload my mobile card with money, because I dont even have 2 euroes on it.

Okei, så det var delen på engelsk. Ikke le, dere som er i engelsktalende land. Jeg skrev det fort, og jeg bor i Spania, så jeg er ikke verdensmester. hehe



4 kommentarer:

  1. aaw ski er gøy og du er pen! God Jul Runa!! <3 :)

    SvarSlett
  2. Hola Runa! :)
    Thanks a lot for your paragraph! I actually wanted to call you tomorrow too :P
    Why do you have Internet? Do you have to pay a lot? I'm very pleased to hear that you have so much fun, although I'm a bit jealous :D because you have snow and we not :( But it snowed (not snew :D) on Monday so we had a snowball fight in school, but I slept too long, til 9.20 Haha :D and I missed my física y química exam, but I was allowed to redo it in my music lesson. Now I think I will make a little paragraph on my blog for you too, 'cause it'll be too long if I tell you everything here :) by the way: We have a Christmas tree since today :D yo won't believe it :P
    Te echo de menos :(
    Un besito! :)

    SvarSlett
  3. Anine: Ski er kjempegøy! Du er nydelig :) God jul til deg også Anine!

    Hannah: No, its free wireless here, without password, so I dont pay a cent. Haha now we know what happens when Im not there to wake you up when you turn off your alarm. Haha But good you still could do have the exam. Do you have a christmastree now? I have to see that when Im coming back again. I miss you too.
    Un besito <3

    SvarSlett
  4. Håper du har kost deg i jula! så gøy ut :)
    klemmer fra Marte <3

    SvarSlett