tirsdag 8. desember 2009

Barcelona

Da var jeg hjemme fra Barcelona igjen. Det var helt utrolig morsomt og møte alle de norske igjen! Og tyske Victoria fra forkurset også. Møtte mange andre studenter som er utvekslingsstudenter i Spania i år og. Utrolig mange koslige folk. Jeg møtte til og med to gutter som bor i Zaragoza. De bor bare 5 min fra huset mitt her, og vi har samme områderepresentant. Hun hadde visst bare bestemt seg for å ikke fortelle oss om hverandre. De reiste til Barcelona med tog. Hadde jeg visst om dem, kunne jeg jo slått følge. Men nå vet vi jo om hverandre. Jeg var helt sikker på at det bare var Hannah og jeg som var utvekslingsstudenter med Get Ready her i år jeg, men det har jo nå vist seg at det er en gutt fra Brasil og en annen gutt fra Tyskland her også.

Jeg kan jo begynne på fredagen. Da var jeg jo i bursdagen til Xiomara. Det var veldig koslig, men jeg var ikke så lenge. Dro hjem halv 2. Og ja, det var tidlig til å være i Spania. Men jeg skulle jo opp klokka 8 dagen etter, så jeg måtte få litt søvn.

Lørdagen sto jeg som sagt opp tidlig og ble kjørt av Ana til busstasjonen. Derfra tok jeg buss i 4 timer til jeg var i Barcelona. Jeg måtte jo finne frem på egenhånd da jeg kom frem, men det gikk egentlig veldig greit. tok ut litt penger og huka tak i en taxi. Også gikk jeg siste stykket. Jeg møtte endel andre studenter utenfor hostellet, og de andre jentene fra Norge kom litt senere. Så utrolig morro og møte alle fra forkurset igjen! Og alle de andre også. Det var to jenter og en gutt til fra Norge der, så Norge var overrepresentert nesten. Hihi neida, men vi var nok flest fra Norge faktisk. 29 studenter i alt og 9 var norske. Men jeg tenker jeg heller legger ut endel bilder. Som Mariell sa, bilder sier med enn 1000 ord, så sant de ikke ligger gjemt på pcen min.


Her er alle sammen. Stakkars den familien som tilbød seg å ta bildet. For ALLE kom med hvert sitt kamera. Så de ble stående med omtrent 30 kameraer rundt håndleddene. Og vi måtte stå slik ganske lenge før alle hadde fått et bilde på hvert kamera.

Guro prøver noen sko veldig høye sko. Guro er jo høy fra før, men dette bildet var så morsomt. Lea ser ut som et barn i forhold.

Runa og Lea prøver seg på en "Spanish-pose". Veldig typisk spanjol-jentene og ta slike bilder.


Et litt mer normalt bilde


Guro, Filipe (brasilianeren som også bor i Zaragoza), Cathrine og Ine.

Noen bestemte seg for å skape litt julestemning :p


Guro og Ine

Guro og en gutt fra Tyskland jeg ikke husker navnet på. Dette er i El parque Gúel. Huset til Gaudí ligger her, sammen med endel andre hus han har tegnet

Vi var faktisk og så inne i huset der Gaudí bodde. Dette er da altså doen hans. Jeg syntes den var litt søt. Resten av huset så egentlig ganske så vanlig ut.


Cahtrine og Mona


Bilder fra Gaudís arkitektur. Dette siste bildet fra La Sagrada Familia. De har holdt på å bygge på den i over 100 år. Og nå driver de å pusser opp det de bygget først, før de kan fortsette videre på det nye. Den er enorm!


Guro og Lea


Mona og Ine


Guro, Mariell og eh.. en jente fra tyskland.


Mariell og Runa


Selv om turen var dyr, og kanskje ikke egentlig verdt så mye penger, så hadde jeg det kjempegøy! Så sånn sett var det jo verdt pengene. Men neste gang vil nok vi norske i hvertfall arrangere en tur på egenhånd i April en gang. Bare for å møtes og ha det kos. Da blir det billigere, men minst like morsomt! Om ikke mer:) 




2 kommentarer:

  1. Heyheyhey !!! Liiiiker det ! Du, Runa... Vi sees i Pyreneene, vi ! ikke sant ?! :-p

    SvarSlett
  2. Hei du! Jeg holder på å ordne alt nå. Må snakke med vertsmor i kveld om det. Har ikke hørt med henne enda. Og venter fortsatt på svar fra fysioterapeuten i Norge. Men mamma og pappa syntes det var helt greit:)

    SvarSlett