mandag 14. desember 2009

Penger er ikke alt

Nå skal ikke folk tro at penger er alt her. Selv om jeg skrev innlegget om Filipe og livet hans i Brasil. Jeg fikk en mail her for litt siden, som jeg egentlig likte ganske godt, selv om det var en kjedemail. Jeg siterer noen fraser fra mailen. Kanskje noen av dere har fått den samme?

Med penger kan du kjøpe et hus, men ikke et hjem

Med penger kan du kjøpe en bok, men ikke visdom

Med penger kan du kjøpe en posisjon, men ikke respekt

Hva synes dere? Jeg syntes det var veldig god visdom i disse ordene.
Over til noe helt annet. Jeg hadde historieprøve i dag, som skulle være en lett prøve for de som strøk på de andre. Jeg klarte ikke den engang. Følte meg litt deppa og sliten da jeg kom hjem, så jeg gikk å la meg. En time senere kom Ana inn på rommet mitt med en kopp smeltet sjokolade og noe jeg ikke kan navnet på. Jeg er syk også skjønner dere. Tett ense, vondt i halsen og hodet. Da hjalp det godt med litt sjokolade og noen trøstende ord fra Ana kan dere tro.




8 kommentarer:

  1. Ja, de visdomsordene likte jeg, Runa. Tror jeg må skrive de ned i folio-system-permen min (slik som spanjolene bruker, haha) for foran i permen min har jeg skrevet ned mange visdomsord som jeg blir glad av å se på. hihi. Uffda.. Men prøvene og resultatene kommer seg nok til neste termin, så bare se lyst fremover så går det så bra atte :-) Alt ordner seg til slutt. God Bedring. Du må bli frisk nå som vi skal til Pyreneene!! Hihi Bedringsklem fra Valencia

    SvarSlett
  2. Ahhh, deilig med sjokolade! Ana virker så søt :)

    God bedring du også!

    SvarSlett
  3. Søt du er! Jeg skal bli frisk til neste helg, helt klart. Poco a poco, som de sier. Det skal nok bli bedre etter hvert ja. stor klem

    SvarSlett
  4. Vi er ikke helt på topp vi heller, hvis det er noen trøst?
    God bedring, mamma!

    SvarSlett
  5. Så søtt a gitt:)

    Klem Amanda

    SvarSlett
  6. Du har fått churros! (de som var ved siden av sjokoladen altså) ;) God bedring!

    SvarSlett
  7. Amanda: Veldig søtt :)

    Anniken: Det var det det het! Tusen takk!

    SvarSlett