torsdag 17. desember 2009

Snøstorm i Spania

Hei dere! Da har jeg endelig hatt min siste prøve for i år. Den gikk ikke så veldig bra at det gjør noe, men jeg bryr meg ikke, for nå er jeg ferdig for i år. Bare en rolig dag i morgen, og så har jeg juleferie! Deilig.
I morgen kveld skal vi ha Cena de la Clase, som betyr: Middagen med klassen. Altså et slags julebord, eller juleavsluttning. Det er satt igang av elevene selv, så det blir bare oss som går i 2. bachillerato (videregående) som skal. Jeg gleder meg.

Jeg må også fortelle dere om hvor kaldt det er her nå! 1 grad da jeg gikk til skolen, og full snøstorm! Jeg er nordmann (kvinne) og jeg synes det snødde mye. Mer enn hva som er normalt på en snøfylt dag i Norge. I første time, da det snødde mest kunne nesten ikke læreren undervise, for alle satt og glodde ut av vinduet. Unntatt lille frk. Norge da, som fikk med seg alt som ble sagt. Jeg har jo tross alt sett snø før. De har jo det her også, men det er ikke vanlig at det snør, og det snør i hvertfall aldri så mye av gangen. Men de ordentlig vakre snølandskap vil jeg nok ikke få sett her i Spania. De tror jeg bare finnes i Norge, og da kanskje spessielt der jeg har hytte!






4 kommentarer:

  1. Det er kaldt her også, det er -8,6*c nå kl.20:30. Men det er bare 2-3cm snø her oppe i høyden hos oss.Holder kulden seg blir det jo hvit jul hos oss i år. Hva sier Hannah om å være alene i jula når du drar?
    Klem mamma

    SvarSlett
  2. Hvit jul er bra! Hun sier at om hun hadde fått samme tilbudet så hadde hun også dratt, men at det kommer til å bli stille her når jeg drar. Ikke at jeg bråker så mye, men vi snakker mye sammen. Klem

    SvarSlett
  3. Hahaha, mamma sa akkurat det samme til deg som din mor har sagt til deg. Fikk nemlig melding av mamma i dag tidlig: Hei, mariell. Hva er dine 2 grader mot våres -11 ?? Ha en fin dag. Klem mamma. Så hahaha.. Vi sitter her i Spania og klager over kulden, men fakta er at det er jo mye kaldere i Norge. haha. Men om det var snøstorm hos deg i går, så var det vanlig storm hos meg. Dvs, vi har ikke snø, men det blåste fælt !! Men vi sees på søndag vi, Runa ! Hihihi !! Ha det godt enn så lenge. Hasta el domingo ! Klem !

    SvarSlett
  4. Haha, ja vi burde vel ikke klage. Men saken er jo at jeg ikke har så vamre klær her i Spania som jeg har hjemme. OG at det er dødskaldt inne. På skolen sitter omtrent alle med jakke på, fordi det er så kaldt. Og hjemme går jeg med uggs for ikke å fryse på beina :p Vi sees på søndag! Gleder meg :D

    SvarSlett