onsdag 9. desember 2009

Karakterer

Pjuh! For en dag! Nå har jeg stressa skikkelig helt siden jeg sto opp i dag. Hannah vekket meg og sa hun trodde jeg hadde forsovet meg. Noe jeg hadde. Så da hadde jeg 20 minutter på meg i dag morges før vi småløp til skolen.

På skolen i dag fikk jeg tilbake historie- og økonomiprøven. I historie fikk jeg 0, altså ingen karakter, og i ækonomi fikk jeg 2.55! Det er den beste karakteren jeg har fått hittil. Det er så sykt at 2.55 av 10 er den beste karakteren jeg har fått. Men jaja, Økonomilæreren sa jeg kom til å få en 3 til jul i "boka", siden jeg ikke har skulka noen timer og fulgt med i timene. Så der ser dere. Det lønner seg å stå på litt! Jeg må bare over 5´ern til sommeren, men det skal jeg nok klare. Hun brukte til og med et svar fra min prøve som eksempel på et veldig bra svar. Så litt dumt det var så mange andre spørsmål jeg ikke kunne svare på. Under dette gode svaret hadde hun skrevet Muy Bien! Som betyr: Veldig bra! Jeg fikk vite hva jeg kommer til å få i Geografi til jul også. 0. Men hun læreren har helt seriøst noe veldig imot meg. Hun sa alle karakterene som alle i klassen kom til å få til jul høyt. Og da hun kom til meg begynte hun i det vide og brede om hvor lite jeg hadde skrevet på prøvene og at hun ikke hadde noe annet valg enn å gi meg 0 til jul. Så ja, der har jeg en fiende tror jeg. MEN, nå er det ikke så utrolig viktig at jeg består geografi til sommeren tror jeg. For vi hadde jo det i fjor i Norge. Så er det noe jeg kan strykte i, så er det geografi.

Etter skolen i dag måtte jeg skyndte meg hjem for å hente passet mitt. Før jeg reiste til Spania fikk vi beskjed av Aspect om at vi måtte ta kopi av passet og legge det ved søknaden. Vi syntes jo det var litt rart, men tenkte de bare trengte det, for å holde orden på hvem vi var. Nå viser det seg at den kopien skulle sendes til et folkeregister her i Spania. Slik at Spania har kontroll over hvem som bor i landet. Da holder det ikke med en kopi tatt på en hjemmescanner nei. I Spania er det nemlig like ulovlig som å kopiere penger. Så jeg fikk vite for noen dager siden at jeg egentlig ikke har lov til å være her, fordi kopiet av passet mitt ikke er gyldig. Derfor måtte jeg fortest mulig få tatt en gyldig kopi hos noen advokatliknende personer og sende det til Madrid. Og nå har jeg fått tatt kopi. Da mangler jeg bare å sende det.

Nå skal jeg spise middag snart, og så skal jeg lese til en historieprøve jeg skal ha på mandag.



6 kommentarer:

  1. 3 i økonomi er jo kjempebra !!!
    Og rart det der med passet.., at de ikke har merket det før nå. Hehe, best å få det ordnet, ja!

    SvarSlett
  2. Åååååå!! Så bra at du blir med :D Det blir norsk jul med ski og nordmenn for alle penga her!! Gleder meg noe utrolig <3

    SvarSlett
  3. Mariell: 3 er jo ikke kjempebra, hehe, men jeg er fornøyd til at det bare er jul;) Fikk faktisk bedre på prøven enn 2 gutter i klassen.

    Cathrine: Jeg gleder meg skikkelig jeg også! Det blir jo spansk jul også, men nå blir det litt morsommere tror jeg:) Og det er jo faktisk ikke så lenge til heller. 11 dager eller så. <3

    SvarSlett
  4. Hun geografilaereren hores sykt digg ut. Ehe.
    Jeg trodde man ikke kunne stryke i noen fag, hvis man skal ha godkjent aaret som vg2? :)

    SvarSlett
  5. Maa si jeg kjenner meg litt igen i det med karakterer, for deg er det vanskelig paa grunn av spraak saa du har jo en unnskyldning ihvertfall. Godt aa vite jeg ikke er alene om daarligere karakterer enn det jeg er vant til hjemme :) Sykt det med passet, men tror nok du faar lov til aa bli! Forslag til nytt inlegg: kan du skrive lit om jul og helt enkelt hvordan du har det? Om du er glad for at du dro og hvorfor? Klem <3

    SvarSlett
  6. Astrid: Ja, hun er min favoritt! haha.. Jo jeg snakket med Annika på skolen hjemme og hun sa at i utgangspuktet må man bestå alle fag. Men så sa hun at om jeg fortsatt skulle komme inn om jeg strøk i noe så kunne jeg ikke ha mye fravær. Så selv om jeg stryker i noe, så er det fortsatt muligheter for at jeg kan komme inn. Men jeg tror det hovedsakelig gjelder oss som er i Spania, frankrike og generelt land der de ikke snakker engelsk. Men vi får se. Jeg vet ingenting sikker enda.

    Hilde: Nei, du er IKKE alene om dårlige karakterer. Jeg får nok lov til å bli, men de må ha den godkjente kopien så fort som mulig. Takk for forslag! Jeg skal sette meg ned å skrive om det så fort jeg får tid :) Klem <3

    SvarSlett