fredag 25. desember 2009

Julaften

Hei dere! Julaften i går var vel noe litt utenom det jeg er vandt med fra Norge. Dagen ble vel egentlig tilbragt på hotellrommet. Klokken 11 satte vi på Tre nøtter til Askepott, slik at vi synkroniserte med Norge. Askepott må jo til for å i det hele tatt kunne kalle det en julaften. Resten av dagen gikk med til å snakke med familien og kjæresten på skype og telefon. Veldig koslig, men også litt trist.

"ja, nå er alt pyntet til jul, og vi har fått julestrømper med godteri"

"Nå skal jeg bare ut en tur med Singha i snøen slik at hun får løpe litt før vi skal spise middagen"

Sånne ting er jo helt vanlig for dere hjemme i Norge, men det er litt tungt å høre det når man sitter på et hotell i Spania, mens det regner utenfor og alt kjent og kjært er langt borte. Søsteren min tilbød seg å ta noen bilder av juletreet og huset hjemme, men der måtte jeg nesten takke nei. Det tror jeg hadde blitt å tøye min egen tålegrense litt langt. Utrolig koslig å snakke med dere alle sammen, det var det, men jeg ser litt frem til jula er over igrunn. Men jeg har jo hatt det veldig bra, for jeg er jo sammen med to herlige norske jenter, så jeg skal vel ikke klage.

Til julemiddagen dro vi ut til en restaurant. Der spiste vi en slags lokal spesialitetsuppe til forrett, and til hovedrett og sjokoladeis til dessert. Ikke som i Norge, men helt greit.

Her ser dere maten i rekkefølge fra 1. forrett, 2.forrett, middag og dessert.







2 kommentarer:

  1. Uff og uff:( Den maten så helt grusom ut :p
    Men vi tar det igjen neste jul Runa :) <3

    Jesper

    SvarSlett
  2. Den var ikke den beste nei :p Vi får ta det igjen til nesteår ja! Kyss <3

    SvarSlett