onsdag 16. desember 2009

Karakterer 1.trimester

Wehey! Da har Runa Lillejordet fått karakterene sine for 1. trimester. Jeg er faktisk nesten litt fornøyd med tanke på at det bare er 1.trimester. MEN.. Ikke få forhåpinger nå, for det er virkelig ikke veldig bra karakterer dette her.

Fra en karakterskala som går fra 1-10 der alt under 5 er stryk. 5 er ståkarakter.

Matte: 2
Historie:3
Spansk språk: 3
Geografi: 3
Økonomi: 3
Grunnlegging og ledelse av bedrift: 4
Filosofi: 5
Engelsk: 9

Også må jeg komme med en liten forklaring til karakterene. Jeg har virkelig ikke gjort det så godt at jeg har fortjent 3 i geografi, språk eller historie. Men språklæreren og historielæreren (som er min klasseforstander) tror jeg kommer til å gjøre det mye bedre når jeg kan språket ordentlig, så de gav meg en 3. I historie hadde jeg jobbet meg til en 3. Det som er morsomt er geografi. Læreren (som hater meg) sa at jeg var så dårlig, at jeg ikke kunne noen ting osv så hun bare var nødt til å gi meg 0, altså ingen karakter i det hele tatt. Men nå viser det seg at rektor tvang henne til å sette en 3 på meg, fordi jeg er utvekslingsstudent og fordi han trodde jeg kom til å gjøre det bedre etter hvert og at jeg faktisk har jobbet med faget hennes i år. HAHA Der fikk hun den tenker jeg. Noen som har tro på meg :) Læreren i engelsk sa at jeg egentlig burde hatt en 10, men at hun ikke hadde lov til å sette 10 i første trimester, for da vil ikke elever jobbe mot noe høyere de neste trimesterene. Men hun sa at jeg nesten kunne være 100% sikker på å få 10 til sommeren. Og med disse karakterene tar jeg snart juleferie.

Jeg hadde prøve i geografi i dag, som jeg har fått lest masse til, siden jeg var syk og hjemme i går. Det gikk ikke veldig bra, men ikke dårlig heller. Så da kanskje ugla kan gi meg noe mer enn 0 denne gangen. Men det får jeg uansett ikke vite før etter jul. Nå har jeg bare matteprøve igjen i morgen, og så har jeg ikke mer stress for i år. Jeg gir en klapp på skulderen til meg selv for å ha fullført 1/3 av skolen i Spania.

Forresten! Jeg har noen andre saker og fortelle også. I dag fikk jeg julegave av farmor i posten og av min skjønne kjæreste Jesper. Pakken fra Jesper var full av potetgull, M&M, Smash og julegaver. Nå er det ikke mer Smash igjen for å si det sånn. Fikk også en julegave fra Birgitte og Carl (mor og lillebror til Jesper). Søte dere er! Tusen takk Farmor, Jesper, Birgitte og Carl!

Også var det en siste ting, for dere som gidder å lese så langt. I dag snødde det i Zaragoza. Og da jeg gikk til skolen var det 2 grader og sterk vind. Kaldt med andre ord!


12 kommentarer:

  1. Så utrolig bra at rektor ser at du jobber da :D Bare det å komme gjennom et trimester her er utrolig bra syntes jeg!! Vi har alle vært gode nå :)

    Bare en liten krise her.. vi skal ha bilen til Vicky opp, dvs den hun hentet oss i på flyplassen.. hmm.. så vi får ikke sånn supermye plass så vet ikke om det er noe vits i å ta med så mye julegaver. Vi kan jo eventuelt spare dem til 6, sånn som mange spanjoler gjør eller åpne dem før vi reiser. Det ser du selv!

    SvarSlett
  2. Ja jeg synes vi er flinke!

    Åjsann, skal alle oss inn i den lille bilen :p Haha, ja da må vi vel pakke lett. Vi hadde jo problemer med å få bare våre to kofferter inn da vi skulle fra flyet. Hvordan blir det med en uke med vinterklær da? Jeg dropper gavene jeg tror jeg. Åpner de før, i tilfelle jeg får noe jeg kan ha glede av i Pyreneene. hihi

    SvarSlett
  3. Hei jenter, og spesielt Runa, siden dette er hennes blogg :-p
    Gratulerer med supergode karakterer, Runa!!! Så flink du er !! Både du og Cathrine fikk 9 i engelsk, og her sitter jeg med min molefonkne 6'er haha. Er det mulig. Skjøner ikke hvordan jeg har greid å få 6 i engelsk. Er jeg virkelig såå dårlig ?!?! haha. Spanjolene slo meg jo. Men lurer på om hun egentlig har lov til å sette så lav karakter på meg, siden jeg fikk 9,76 på skrive-delen og det er jo den som teller mest, for der beviser man jo at man kan bruke verbene og ordene i rett tid, og det teller jo mer enn å bare kunne si dem rett opp og ned på en snor uten å vite hvordan man bruker dem. Men nok om det. Får prøve å heve engelskkarakteren til neste år. Du burde hvert fall være fornøyd. hihi.
    Ellers syntes jeg i hvert fall 5'eren din i filosofi er veldig sterk!! Jeg syntes filosofi er vanskelig på spansk. Så bra jobbet, Runa !!!

    Og ja en ting til.. jeg kjører nok deres stil når det gjelder gaver.. åpner de før vi drar, også tar jeg med gaver til dere og familien om det er plass. haha.

    Stor klem. Og sorry hvis denne kommentaren ble litt lang og uinteressant. og PS, runa. Stillte deg et spar spørsmål i mitt kommentarfelt på min blogg, men husker ikke helt hva det var jeg spurte om.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med karakterene, Runa!
    Stå på videre!
    Klem fra Harveen ;D

    SvarSlett
  5. good work Runa!:D stå påååå!

    SvarSlett
  6. Det var jo gode karakterer! Og det uten at du har forstått språket, tenk på hvilke muligheter du har når du fårstår alt!
    Ta deg en velfortjent juleferie sammen med Cathrine, Mariell og familiene deres! Klem mamma

    SvarSlett
  7. Gratulerer med bra karakterer og kjempebra motivasjon på deg! Jeg er veldig stolt av deg :) Skjønner at skolen er veldig forskjellig fra Norge, Spania og USA.
    Glad i deg, Runa! Nå får du ta deg en velfortjent juleferie!

    SvarSlett
  8. Mariell: Okei, okei, jeg skal innrømme at karakteren i filosofi er det jeg selv som har satt i noe som kalles Autoevulación:p Vet ikke om dere har det i Valencia. Det er slik at man skal selv vurdere egen innsats, resultat på prøver osv og sette karakter. Den karakteren man setter får man 1.trimester. Så jeg satte 5. Neste trimester skal læreren sette. Men jeg tror nok jeg hadde stått uansett i filosofi. 30% av karakteren er oppmøte i timen, og jeg har vært i casi todo. Du skulle fått bedre enn 6 i engelsk ja! Det er jo fritekst som teller.

    Harveen: Tusen takk! Ikke at det er verdens beste karakterer, men det er greit nok. hihi

    Joachim: Regner med at det er Magnussen? Anyway, tusen takk!

    Mamma: Jeg forstår jo språket da.. da-ah! Hehe Ikke som spanjolene selvfølgelig, men greit nok. Men forsto jo ikke språket i starten, så jeg har hatt en læringskurve som omtrent bøyer seg bakover tror jeg. Takk! Jeg skal kose meg i ferien!

    Elisabeth: Tusen takk søta :D Jeg tror det er veldig forskjellig hvordan skolene er ja. I hvertfall Norge og Spania. USA vet jo ikke jeg noe om. Glad i deg også, Elisabeth! Det må du også.

    SvarSlett
  9. Syns du er utrolig flink som jobber saa hardt, og er jo ihvertfall morro aa vaere best(?) i Engelsk :)

    SvarSlett
  10. Takk det samme Hilde! Det er veldig gøy å være klart best i Engelsk. Og da skryter jeg ikke engang. Læreren har problemer med å forstå hva jeg sier, fordi jeg snakker så "fort" og fordi jeg snakker med amerikansk aksent og ikke spansk, når jeg snakekr engelsk. :)

    SvarSlett
  11. Bra med karakterene da! :D
    der fikk den dumme ugla! hihi!
    klem fra Marte <3

    SvarSlett
  12. Takk! Haha ja der fikk Ugla så det holdt :)

    Stor klem fra Runa <3

    SvarSlett