tirsdag 29. desember 2009

Grøt og kino

I dag har vært en rolig dag. Sto opp relativt tidlig til ferie å være, men da får man jo mer ut av dagen også. Noe av det første jeg gjorde var å lage grøt til Hannah og meg. Pyntet bordet med norskt flagg (som jeg fikk av mormor til jul), så det ble en norsk opplevelse. Og det smakte kjempegodt! Etter grøt satt jeg meg ned og så Gossip Girl (selvfølgelig). Fant ut at det er mulig å se den med spansk tale, noe som høres merkelig ut, men som er en god øvelse til å lære mer spansk. Jeg så en episode først på spansk og deretter så jeg den en gang til på engelsk, bare for å se om jeg hadde fått med meg det meste. og det hadde jeg faktisk. Morro!

Siden Hannah og jeg ikke fikk sett kino i går, dro vi i dag isteden. Men vi kom litt tidlig, så vi kjøpte oss noen aviser og blader og satte oss på en kafé og kvelte tiden med kakao og spanske nyheter. Ganske behagelig igrunn. Etterpå dro vi å så filmen "Fama". Eller "Fame" Som vi sier godt norsk. Den var jo selvfølgelig på spansk, men det spiller egentlig ikke så mye rolle lenger. Siden Fame er en musikal er det jo selvfølgelig mye sanger. Alle sangene ble sunget på engelsk med spansk undertekst. Jeg la faktisk ikke merke til når det ble vekslet mellom engelsk og spansk. Er ikke det gode nyheter? Jeg vil nå si jeg snakker ganske mye bedre enn spansk enda, men rett som det er når jeg snakker engelsk med Hannah så husker jeg kun det spanske ordet. Det liker vi!

Så det greit ut?


Herlig!


Her sitter vi på kaféen og venter på at kinoen


4 kommentarer:

  1. Åååh, det så godt ut med grøt :D

    SvarSlett
  2. Ja, det gjorde det!!! Var filmen bra ?

    SvarSlett
  3. Grøten så bra ut den!
    Du må huske på at du deler rom med Hannah. Du kan jo ikke sitte å prate hele natta på Skyp, i et rom som andre skal sove i! Har du ikke lært folkeskikk,Runa?

    SvarSlett