torsdag 11. februar 2010

Ugla i sitt ess

Hva driver jeg med i dag? og hva har jeg drevet med helt siden jeg kom hjem fra skolen? Leser til geografiprøve selvfølgelig. Og hvordan går det? Dårlig.

Vi fikk tilbake geografiprøven vi hadde i forrige uke i stad. 2 stykker i klassen besto, og jeg var ikke en av dem for å si det sånn. Jeg fikk ikke karakter engang. Jeg kan virkelig ikke fatte at ikke ugla forstår at prøvene kanskje er litt for vanskelige når kun 2 stykker av hele klassen besto prøven. Kanskje på tide å senke kriteriene litt? Ikke ifølge henne. Ifølge henne var vi late som ikke hadde studert mer og som ikke kunne stoffet, for prøven var da så aldeles ikke vanskelig. Jeg kan fortelle at et av spørsmålene på prøven var at vi skulle se på et digram over vannføringen i en elv gjennom et helt år, og ut i fra det skulle vi klare å plassere hvor hen i landet denne elven lå. Og på det neste spørsmålet skulle vi analysere hva slags vegetasjon som fantes i det samme området som elven i det forrige spørsmålet lå. Altså, om vi ikke visste svaret på det ene spørsmålet kunne vi ikke svare på det neste. Vanskelig.

Uansett, jeg leser til geografiprøve igjen, og har enda en geografiprøve neste uke. Hun er ganske vill hun dama skal jeg si dere. En gang sa hun at hun var veldig glad i å sitte hjemme i helgene å pusle sammen prøver til oss. Ikke rart vi har så mange. Så ja, der har dere henne. Noen som har noen spørsmål? Om hva som helst? Jeg svarer på alt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar