torsdag 18. februar 2010

2 uker uten sosialt liv - Here I come

Dere lurer kanskje på grunnen til at jeg er så stille om dagen? Jeg oppdaterte ikke i går. Det finnes et veldig enkelt svar. Vi har nemlig verdens største prøve i filosofi i morgen. Enormt med stoff som skal kunnes om Platon, platonisme, Aristoteles, Sant Tomas, Estoicos, helenismo og epicureos. Nå vet ikke jeg hva alt dette er på norsk, og jeg gidder ikke slå opp for å finne det ut. Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor jeg sitter og oppdaterer bloggen nå, for jeg er megastressa. Denne prøven er 70% av karakteren jeg kommer til å få dette trimesteret. Altså, om jeg driter meg ut, ja da har jeg et forsøk til neste trimester. Men jeg vil jo gjerne ha en grei karakter allerede nå.

De neste to ukene er de siste dagene før karakterene settes til 2.trimester. Så det er nå alle prøvene kommer. Mitt sosiale liv kommer til å være på et minimum ettersom vi har 12 prøver de neste 10 skoledagene, og disse prøvene er det som skal sette grunnlaget for karakterene til påske. Så ja, jeg vil ikke prioritrere spennende blogginnlegg med masse bilder osv. Dere for være litt tålmodige, også kommer jeg strekt tilbake om en to ukers tid. Men slapp av, jeg skal jo oppdatere hvordan prøvene går, hva jeg driver med og alt.

I morgen kommer tanten og onkelen min på besøk til Zaragoza. Jeg gleder meg! Jeg skal leke litt guide og vise dem rundt, de skal spise comer (middag nr.1) hos oss, og vi skal prøve å få hilst på Ana (første vertsmor) om hun er hjemme. Blir bra og snakke norsk med noen igjen. Har jo ikke snakket norsk med noen face-to-face siden juleferien.

2 kommentarer:

  1. Så koselig med besøk, Runa :-) Jeg er glad på dine vegne. Bare senk skuldrene, så ordner det seg nok med filosofien også. Dere hadde veldig mange, vi har bare hatt Platón og Descartes og nå holder vi på med Rosseau. Når har dere evaluación? Vi har allerede 24. februar, så min tøffeste eksamensperipode er heldigvis over for dette trimesteret. Har bare én eksamen i castellano i morgen og én eksamen i økonomi på mandag, også er det terminslutt på onsdag, så det skal bli deilig med litt "avslapping". Lykke til på prøven i morgen! Suerte! Un beso!

    SvarSlett
  2. Ah, du er heldig! Vi har siste frist for evalición den 12.Mars, så de har enda noen uker å pine oss på. Jeg tar en eksamen av gangen, og dropper å tenke på alle som en helhet. Er nødt til å dele det opp litt, ellers går det virkelig ikke. Jeg gjør så godt jeg kan, og mer enn det kan jeg ikke gjøre.

    Takktakk! Lykke til på de siste prøvene dine du også! Besitos <3

    SvarSlett