torsdag 4. februar 2010

Arg!! At det kan være mulig!!

Nå skal dere høre. Etter skolen i dag skulle jeg på butikken for å kjøpe en hel del småting som balsam, børste, tannkrem, håndkrem, sminkefjærner og masse sånne saker, siden jeg mangler omtrent alt nå. Jeg hadde vært rundt i en megastor butikk og lett etter alt kjempelenge, og fant omsider det jeg trengte. Så gikk jeg til kassen og sto i kø i timesvis før det endelig var min tur. Men, joda, i dag hadde dama i kassa bestemt seg for å være megakjip mot frøken blond-utlending. Der sto jeg med massevis av saker og ting vet dere. Også gir jeg henne bankkortet mitt for å betale.

Hun bare ser dumt på meg leeenge før hun sier, "ja, og identifikasjon da?". "Hæ? Jeg trenger jo ikke det. Det er jo bilde på bankkortet mitt". " Det bryr jeg meg ikke om, her trenger vi identifikasjon også. Har du pass?" "Ja, selvfølgelig, men jeg tar jo ikke med meg passet når jeg skal på butikken", sier jeg. "Det bryr ikke meg om du tar med deg passet eller ikke, har du ikke gyldig identifikasjon til bankkortet kan jeg nok ikke ta imot kortet ditt." "MEN DET ER JO BILDE PÅ!" "Men det bryr jeg meg ikke noe om". Så sier jeg, "Du kan gå hvor som helst og spørre, og alle vil si at et bankkort med bildet ikke trenger noe identifikasjonskort i tillegg." Hun tenker seg da litt om før hun sier; "Men her gjør vi det sånn".

Fy fader, jeg holdt på å, ja jeg vet ikke hva.. Det endte med at jeg måtte gå å finne en minibank og ta ut penger, gå tilbake igjen til butikken, finne alt sammen på nytt igjen, stå i kø enda en gang og betale til samme dama, bare denne gangen med cash. Og da skulle hun liksom begynne å forklare enda en gang at jeg nok ikke kunne komme her og tro at jeg kunne betale uten identifikasjon. Og rett før jeg gikk nevnte hun sånn i forbiparten at hun hadde alle varene jeg skulle kjøpe første gangen bak disken, så jeg hadde ikke egentlig trengt å hente det igjen. Men så flott da! Så hvorfor i huleste sa du ikke det da jeg kom inn på nytt?!

Så ja, der har dere en stor bakdel med å være blond i Spania. Noen jenter hater deg virkelig, uten å ha noen grunn i det hele tatt.


8 kommentarer:

  1. Hahaha! Gjør som meg, farg det brunt;)! Da slipper du slike lumpne situasjoner:D (bare for å gjøre det klart, det var ikke derfor jeg varget håret:P) men herregud så teit!:o jeg hadeland (av en eller annen merkelig grunn correcter mobilen min "hadde" til "hadeland"! Aner ikke hvorfor??) blitt drittforbanna!! Når jeg betaler med kortet mitt her er alle suuuuuperfasinerte og spør om ALT mulig rart! "Ohh, never seen anything like that before?!" , "why don't er have that?", "that's sooo cooool", " what's Norway like"! :P

    SvarSlett
  2. Jeg ble drittsur også :p Brukte jo 2 timer på å gå i butikken. Vertsmor var nesten i ferd med å gå å lete etter meg. Haha Min mobil retter også hadde til hadeland :p Hva nå enn det er.. Jeg tror nok ikke jeg farger håret mitt nå. For det første så hadde folkene i klassen drept meg om jeg hadde gjort det (de elsker blondt hår, og at jeg ikke får farge det, slik som hun norske som var her i fjor) og for det andre så vil det ikke bli det samme igjen om jeg farger det mørkt. Uansett, det er bare 4 måneder igjen, så jeg klarer meg ;)

    Det er mange som lurer på kortet mitt også. "Que chulo!" "De donde eres??" oversatt: "Så kult!" Hvor er du fra??". Jeg tror nesten bare det er i norden vi har bilde på bankkortene våre. Her må de alltid ha med seg et identifikasjonskort i tillegg til bankkortet. Og hun damen i går visste tydeligvis ikke at det er lov å bruke kort med bilde uten id. jaja

    SvarSlett
  3. Er litt deilig å ikke være blond her nede, de merker som regel ikke at jeg er utlending før jeg åpner munnen :P

    SvarSlett
  4. oi oi oi, det var drøyt!

    SvarSlett
  5. Haha Cathrine :p Men ja, det er jo sikkert ganske deilig. Det er jo som Javier sa første uka. Cathrine, du kommer til å skli inn i mengden etter hvert. Runa, du gjør ikke det..

    I know, Anniken :p

    SvarSlett
  6. Ojojoj, det der har jeg ogsaa opplevd et par ganger! Her er det liksom saann "du er over 16 aar og har ikke forerkort? Nei, da er dette bankkortet falskt". Det er veldig plagsomt, for som du sier: man gaar ikke rundt med passet sitt hele tiden :P

    SvarSlett
  7. for en dritt kjerring!!

    klem fra Marte <3

    SvarSlett
  8. Guro: Ja ikke sant. Vertssøsteren min ble akkurat frastjålet lommeboka og alt av identifikasjon, så jeg tar jo ikke med meg passet for å gå på butikken bare :p

    Marte: Helt enig! Stor klem <3

    SvarSlett