mandag 15. februar 2010

Frisørtabbe!

Okei, da har Runa, eller rettere sagt frisøren, gjort tidenes største tabbe. Jeg var og klippet meg i dag, og bestemte meg i samme slengen for ha litt striper mens jeg var i gang. Jeg har pleid å stripe det litt i Norge, men da har søsteren min gjort det med en farge vi kjøper, så jeg har aldri gjort det på salong før.

Uansett, jeg satt meg nå i stolen og hun begynte å ha i farge med sølvpapir og hele greia. Jeg sa til frisøren at jeg ville ha det så lyst som det lyseste håret jeg allerde hadde. Men noe med den setningen forsto hun tydeligvis ikke. Etter at jeg hadde sittet en god stund begynte jeg å lure på hvor lenge som egentlig var vanlig å sitte, ettersom jeg aldri har gjort det her før. Så jeg spurte frisøren da hun kom gående forbi. Og da omtrent ropte hun: OOOSTIA!! (noe som er et banneord jeg ikke skal oversette på bloggen). Tydelig at jeg hadde sittet litt for lenge.

Gjett om jeg ble nervøs da a. En frisør skal liksom ikke si sånt. Da vet man at noe er galt. Hun tok nå i hvertfall ut alt sølvpapiret og begynte å skylle håret med en gang. Så sa hun at hun trodde kanskje det var en liten mulighet for at håret mitt var blitt litt vel blondt, så hun gikk for å finne noe mer farge. Så hun tok i litt mørkere farge igjen, for å roe ned det blonde litt.

Hun fønet håret mitt senere, og etterhvert som det tørket mer og mer så jeg jo at det ble en god del blondere enn jeg hadde ønsket. Og det tror jeg frisøren skjønte også. Men i Spania er det litt sånn her: Jo blondere, jo penere, så hun syntes det ble kjempefint after all. Heldigvis var det jo bare striper da, og ikke hele håret, for da hadde jeg vel gått ut av den frisørsalongen som en barbie.


Som min kjære, støttende kjæreste sa: "Oi! Platina! Du er den eneste jeg kjenner som har farget håret blondere i Spania." Vanligvis farger jo folk håret mørkt fordi de vil unngå oppmerksomheten. Men jeg vil ikke farge håret mørkt, for da blir det så vanskelig og få tilbake den originale fargen. Dessuten blir jeg ekstremt blek om jeg har mørkt hår tror jeg.

Så, jeg vil kanskje ikke anbefale og farge håret i Spania. Det kan sikkert bli bra, men det kan derfinitivt bli dårlig også. Lurer på hva de kommer til å si på skolen i morgen. Det ser jo ut som jeg skriker etter oppmerksomhet. Grunnen til at jeg ville stripe det i første omgang var at jeg syntes det var blitt alt for rødlig og mørkt, og jeg pleier jo å stripe det litt i Norge. Men jaja, jeg venner meg sikkert til det etter noen dager.

Hva synes dere egentlig?

7 kommentarer:

  1. Neida Runa, det ble ikke så ille! Hvis du ikke liker det så er det jo en trøst at det vokser ut igjen. Det hadde vært værre om du tatoverte deg for det "vokser ikke ut igjen". mamma

    SvarSlett
  2. Det så jo ikke så ille ut det da. kunne vært værre;) bra du ikke tok hele håret, sånn som Joakim gjorde. Det ble jo ikke så ille det heller, bortsett fra at han fikk en liten stripe med en millimeter midt i bakhodet da han som skulle klippe så litt feil:P

    SvarSlett
  3. Sier som din familie; det ble ikke så ille :-) Så det går nok fint :-) NATTVERDSBRØD!

    SvarSlett
  4. hehehe, eg syns det ble fint eg! :) Var jo ikke SÅ lyst :P

    SvarSlett
  5. Mamma: Haha Kanskje jeg skal ta en tatovering mens jeg er i gang? Men nei, det er jo imot reglene til Aspect. Kan jo ikke ta noen bestemmelser som varer livet ut mens jeg er her. Kan ikke en gang bytte religion.

    Lina: Det kunne vært værre ja, men det er veldig mye lysere enn det jeg hadde tenkt. Haha farget Joakim håret?

    Mariell: Takk for trøst Mariell :) Nattverdsbrød? hva mener du med det?

    Anniken: Nei, ikke helt ekstremt, men ganske mye lysere enn hva jeg hadde. De på skolen syntes det ble kjempefint da. Hehe ikke så rart kanskje, med tanke på at de faktisk er spanjoler. Jeg tror du ble litt hatet da du farget håret ditt mørkt her. For de sier hele tiden at jeg ikke får farge håret slik som du gjorde. hehe

    SvarSlett
  6. hehe mulig jentene likte det blonde bedre.. men det gjorde ikke guttene.. haha. då snakker eg om fran, pablo (har sluttet tror eg), mikel og de derre :P

    SvarSlett
  7. Hehe det kan godt hende ;) Jeg har ikke spurt dem, og de sa heller ingenting, så da kanskje de syntes det ble helt forferdelig stygt. Aner ikke :p

    SvarSlett