mandag 1. februar 2010

Norsk sammenkomst og spansk skole

Da har vi faktisk blitt en del som skal feire 17.Mai sammen. Etter at jeg skrev blogginnlegget om norsk sammenkomst var det noen som "meldte seg" og sa de var i Spania i år og ville være med. Men om det er noen fler der ut, som leser bloggen og har lyst til å være med, så er det absolutt ikke for sent! Vi blir mest sannsynlig 11 norske studenter som reiser til Alicante. Det ble ikke Sevilla likevel etter at vi fant ut at Sevilla faktisk ligger 2 timer med buss unna kysten. Jeg visste jo at det ikke lå helt ved kysten, men jeg visste ikke at det var så langt. Uansett, vi byttet by, så nå blir det nok Alicante i steden.

Jeg tenkte jeg kunne fortelle litt om skolen i Spania. Ikke bare sånn generelt, men hvordan det er på akkurat min skole. Stort sett så har vi alle fag i samme klasserom, og læreren bytter klasserom. Men ett fag har vi på et datarom, ettersom vu bruker pc i det faget. Vi har 6 forskjellige fag om dagen, og hver time varer i 50 minutter. Dagen starter med 50 minutter fag, så har vi 5 minutter pause, før vi har nye 50 minutter. Deretter har vi 20 minutter pause. Og så er det 2x50 minutter, pause og 2x50minutter til på slutten.

Lærerene er stort sett veldig presise, og de liker IKKE at folk kommer inn i timene deres fordi de glemte noe da de byttet klasserom f.eks. Hannah (tyske vertssøster) ble i dag sittende i en tysktime, fordi hun ikke var rask nok ut av klasserommet, så læreren ville ikke slippe henne ut. Haha stakars. Men heldigvis var det jo en tysktime da, så Hannah kunne jo alt. Læreren ville faktisk ikke snakke tysk med henne, fordi hun egentlig var sykt dårlig i tysk, sa Hannah i alle fall. Er det noe dere lurer på om skolen? Som dere tror fler kan ha nytte av å lese. Da er det bare å spørre i kommentarfeltet. Eller kanskje dere har spørsmål om noe annet. Jeg svarer på alt.

2 kommentarer:

  1. Cumpleaños feliz, cumpleaños feliz,
    te deseamos todos,
    cumpleaños feliiiiiiz :D

    SvarSlett